خبرهای داغ:

معنا کردن اقتصاد مقاومتی با پرورش بلدرچين توسط جوان سرفیروزآبادی

جوان کارآفرین درروستای طاویران علیا بخش سرفیروزآباد با پرورش بلدرچین اقتصاد مقاومتی را معنا کردند.
کد خبر: ۸۹۷۵۲۸۲
|
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، "اقتصاد مقاومتی" اصطلاحی است که این روزها نقل محافل خبری و اقتصادی کشور شده و بسیاری آن را راهکار مناسبی برای این روزهای اقتصاد کشور و شرایط تحریم های بی سابقه ای که به کشورمان تحمیل شده می دانند.

 

 

امروزه در راستای تحقق اقتصادمقاومتی و مقاومتی كردن اقتصاد كشور و همچنين مقابله با تحريم های اقتصادی عليه جمهوری اسلامی ايران، بسياري از مردم كشور به فعاليت و توليد در عرصه های اقتصادمقاومتي روی آورده اند.

 

 

"سید فرزادحسینی" از جوانان كارآفرين پرورش دهنده بلدرچين در بخش سرفیروزآباد روستای طاویران علیاگفت: در راستاي اشتغال زايي و كارآفرينی و جستجوی شغل مناسب، با حمايت و دريافت تسهيلات از بسيج سازندگی اقدام به خريد و پرورش جوجه بلدرچين نمودم.

 

 

وی اظهارکرد: جوجه بلدرچين بعد از ۴۵ روز بالغ وشروع به تخم گذاری مي كند و پس از پنج ماه برای مصرف گوشتی قابل ذبح می باشد.

 

حسینی افزود: بلدرچین پرنده اي سازگار با آب وهوای شهرستان ومقاوم به عوامل بيماری زا است و گوشت آن جايگزيني مناسب برای گوشت مرغ صنعتي محسوب مي شود.

 

 

این جوان کارآفرین تصریح کرد: از لحاظ قيمت هرعدد تخم اين پرنده ۲۰۰ تومان وهرقطعه بلدرچين پنج هزارتومان به فروش می رسد.

 

 

پرورش دهنده بلدرچین در خصوص خواص گوشت بلدرچين اظهار داشت: گوشت اين پرنده داراي طبعي گرم است، سرشار از املاح و مواد مغذي بوده و ميزان پروتئين آن پنج تا ده درصد از ساير گوشتها بيشتر است. وجود عناصر معدنی کمیاب و ویتامین های مختلف از جمله  ويتامينهای گروه ب در گوشت این پرنده، باعث شده است که گوشت آن برای درمان بعضی از بیماری ها، مانند آسم، تشنج، فشارخون، ضعف اعصاب و ناراحتی های روانی و بی خوابی مفید باشد و در درمان سنگ كليه كاربرد دارد.

 

 

وی در باره خواص تخم بلدرچين هم گفت: تخم بلدرچین در مقایسه با  تخم ساير پرندگان  از فسفر، آهن، ویتامین۱ B و۲ B زیادتری برخوردار بوده و منبع خوبی از ویتامین‌ها به جز ویتامینC است. از این‌رو آن را بمب ویتامین نامیده‌اند. کیفیت تخم بلدرچین بالا و میزان کلسترول آن از تخم‌‌مرغ معمولی کمتر است.

 

 

این پرورش دهنده بلدرچین انگيزه خود را ايجاد شغل بهتر ودرآمد مناسب تر در راستاي توسعه شهرستان و تحقق اقتصادمقاومتي ابراز كرد.

 

 

حسینی در مورد انتظارات از دولت، به تسهيلات حمايتي، بازاريابي مناسب، و حل مشكلات فعلي اشاره كرد و گفت:دولت در راستای اقتصادمقاومتي از جوانان جوياي كار منطقه حمايت كند.

 

 

این جوان کارآفرین در پایان بیان کرد: تحقق اقتصادمقاومتی راه حل مقابله با  تحريم هاي اقتصادي است، اگر اقتصادمقاومتی عملی شود، تحريم بی اثرخواهدبود.

 

ارسال نظرات