مشاغل جدید روستایی موجب اشتغالزایی و درآمد پایدار روستائیان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در نشست مشورتی بخشداران این استان عنوان داشت و گفت: جوانان و نوجوانان خلاقی در روستاها زندگی می کنند که در صورت توجه ویژه مسئولان می توانند آنان در راستای توسعه و بالندگی روستاها بسیار موثر باشند.
کد خبر: ۸۹۷۵۲۸۱
|
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در نشست مشورتی بخشداران این استان عنوان داشت و گفت: جوانان و نوجوانان خلاقی در روستاها زندگی می کنند که در صورت توجه ویژه مسئولان می توانند آنان در راستای توسعه و بالندگی روستاها بسیار موثر باشند.

وی یکی از مهم ترین اولویت های معاونت امور عمرانی استانداری را مبحث مهم اشتغالزایی دانست و افزود: امروز امکانات بسیار خوبی جهت اشتغال زایی وجود دارد که همه باید دست به دست هم بدهیم و این اتفاق را به سرانجام برسانیم.

زندیه وکیلی بخشداران را عوامل بسیار مهم در صف اول توسعه روستایی و هدایت روستائیان در جهت اهداف اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی دانست و گفت: ما باید با مشارکت روستائیان یک تحرک واقعی در جهت بسترسازی برای مشاغل جدید در روستاها ایجاد کنیم و بدانیم که مشارکت روستاییان در امور اقتصادی و توسعه روستاها امری کاملا ضروری است .

وی افزود: ایجاد واحد های تولیدی در روستاها با مدیریت منطقی و کارشناسی از سوی بخشداران و دهیاران می تواند نقش مهمی در ایجاد فرصت های شغلی پایدار برای روستاییان و در نتیجه جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها باشد.

معاون امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: دولت از طریق بانک های عامل اقدام به ارائه تسهیلات در راستای اشتغالزایی پایدار روستایی کرده است اما به دلیل نبود طرح های کاربردی و کارشناسی بخش قابل توجهی از منابع دولتی و تسهیلات کم بهره جذب نشده که باید این نقیصه به فوریت برطرف شود.

وی پیگیری موضوع شناسنامه های روستایی را که تهیه آن در سنوات قبل آغاز شده ، یادآور شد و اظهار کرد: هنر بخشداران ارائه راهکار و طرح های اشتغالزایی با همفکری جمعیت روستایی است و نباید عملیات طرح و برنامه به طور کلی به روستائیان واگذار شود.

زندیه وکیلی اهمیت برپایی نمایشگاه های صنایع روستایی را برای معرفی توانمندیهای روستائیان و آشنایی آنان با مشاغل جدید لازم دانست و اظهار داشت : جوانان و نوجوانان خلاقی در روستاها زندگی می کنند که در صورت توجه ویژه مسئولان می توان از آنان در راستای توسعه و بالندگی روستاها استفاده کرد.

وی بوم گردی را گامی بلند به سوی توسعه پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد : بخشداران باید منابع دهیاری ها و تسهیلات بانکی را در مسیر طرح های اشتغالزایی جدید هزینه کنند زیرا زمین و آب در روستاها محدود است و کفایت اشتغال برای جوانان روستا را نخواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی  تاکید کرد: جذب سرمایه گذار، مشارکت در انجام طرح های تولیدی، خانه های بوم گردی، خدمات گردشگری، مجتمع های بین راهی و احداث واحدهای صنعتی کوچک روستایی و هر طرحی که منجر به فعالیت اقتصادی در روستا بشود، بعنوان مشاغل جدید باید مورد توجه روستائیان و دست اندرکاران توسعه روستایی قرار بگیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار