خبرهای داغ:
حجت الاسلام میرباقری گفت: انسان باید محیط زندگی خودش را به محیط ذکر تبدیل کند، در آن صورت تمام کارهای انسان حتی خواب هم عبادت خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۷۵۱۱۹
|
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی میرباقری در مراسم سالگرد ارتحال امامزاده موسی مبرقع که در حرم این امامزاده برگزار شد، با اشاره به ضرورت رسیدن انسان به محیط ذکر گفت: انسان باید محیط زندگی خودش را به محیط ذکر تبدیل کند، در آن صورت تمام کارهای انسان حتی خواب هم عبادت خواهد شد.

وی ادامه داد: کسی که محور زندگی او خداوند باشد، حتی در تجارت هم به خدا توجه دارد و تجارت چنین انسانی، او را از اقامه نماز دور نمی‌کند و همیشه به خداوند توجه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: راه رشد انسان این است انسان آن چیزی را که از خداوند می‌گیرد، در راه خدا به دیگران ببخشد، انسان باید برای خداوند از اموال خود بگذرد، در این صورت تمام زندگی انسان به نماز تبدیل می‌شود.

میرباقری با اشاره به سیره ائمه معصومین(ع) اظهار کرد: آن‌ها همیشه مشغول به ذکر و عبادت بودند و هیچ چیزی آن‌ها را از اقامه نماز بازنمی‌داشت.

وی ادامه داد: داد و ستد با خداوند موجب رشد انسان می‌شود، انسان به دنیا آمده است تا همه زندگی او به ذکر تبدیل شود، نور ذکر همه قوای انسان را نورانی می‌کند، فرصت دنیا برای انجام چنین کاری کافی است، خداوند بستر برای نورانی شدن انسان را در دنیا فراهم کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: انسان باید همیشه به آیات الهی توجه داشته باشد تا بتواند به قرب خداوند برسد، خدا انسان‌ها را هدایت می‌کند و خود خداوند هدایت را برای انسان‌ها آسان کرده است.

میرباقری با اشاره به ویژگی‌های ائمه معصومین(ع) اظهار کرد: آن‌ها چراغ هدایت هستند و تبعیت از ائمه معصومین(ع) موجب از بین رفتن صفات بد اخلاقی و نزدیک شدن به خداوند می‌شود.

وی ادامه داد: اگر خداوند پیامبران و ائمه معصومین(ع) را برای هدایت ما نفرستاده بود، شیاطین اجازه نمی‌دادند که همیشه به یاد خداوند باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: رسول اکرم(ص) در هر مجلسی که می‌رفت، ۷۰ بار استغفار می‌کرد، ذکر گفتن، به یاد خداوند بودن است و گفتن ذکر، انسان را آرام می‌کند.

میرباقری اهل‌بیت(ع) را وسیله هدایت انسان‌ها دانست و تصریح کرد: شیعیان کامل هم به دلیل داشتن نور اهل‌بیت(ع)، چراغ هدایت هستند و چنین شیعیانی به دلیل تبعیت از ائمه معصومین(ع) به این مقام بالا رسیدند.

وی ادامه داد: گاهی انسان‌های مومن به مقامی می‌رسند که فرشتگانی همچون جبرئیل هم از مقام آن‌ها تعجب می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: رفتن به حرم‌های ائمه معصومین(ع) و مزار امامزادگان، انسان را آرام و قلب او را نورانی می‌کند، بسیاری از این امامزادگان با ماموریت از طرف ائمه معصومین(ع) به کشورهایی همچون ایران مهاجرت کردند.

میرباقری با اشاره به ضرورت توسل به ائمه معصومین(ع) اظهار کرد: انسان باید برای حاجت‌های مادی و معنوی به سراغ اهل‌بیت(ع) برود، همچنین انسان باید در راه ائمه معصومین(ع) انفاق کند. انسان زمانی به مقام بالا می‌رسد که از اموال خود انفاق کند، بهترین مالی، آن مالی است که در راه خداوند انفاق شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند به ما لطف کرده که ائمه معصومین(ع) را به دنیا فرستاده است، باید ارتباط قوی با حرم‌های اهل‌بیت(ع) و مزار امامزادگان داشته باشیم و در این حرم‌ها انفاق کنیم که چنین کاری مایه کمال ما می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها