خبرهای داغ:
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس تاکید کرد:مسئولان زمانی حرف مردم را درک می‌کنند که زیست مردمی داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۷۵۰۳۵
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود،دکتر حسینی شاهرودی در جمع ائمه جمعه استان اظهار کرد: بیش از ۱۲۰۰ قانون در حوزه مالیات داریم که برخی از آن‌ها به دورۀ رضاشاه برمی گردد.
وی بر ضرورت بروزرسانی قوانین تاکید کرد و افزود: البته مجلس گام‌هایی در این حوزه برداشته، اما هنوز با تعدد قوانین در بسیاری از بخش‌ها روبرو هستیم.
نماینده مردم شاهرود و میامی از بروزرسانی قانون مالیات ارزش افزوده در کمیسون اقتصادی خبر داد و اظهار کرد: تلاش کردیم که این قانون که دغدغه بسیاری از فعالان اقتصادی است قبل از طرح لایحه بودجه ۹۷ آماده و به سرانجام برسد تا بخشی از مشکلات حوزه مالیات و خصوصا ارزش افزوده حل شود.
وی با اشاره به اینکه ۶ حوزه که کشور در آن مشکلات جدی دارد در کمیسیون اقتصادی مورد رصد قرار گرفه از مالیات و بانکداری به عنوان دو حوزه مهم از این بخش‌های شش گانه نام برد و گفت: حوزه‌های بانکی یکی از مهمترین این حوزه‌های مشکل دار است که باید قوانین مرتبط با آن بروزرسانی شود.
حسینی شاهرودی با اذعان به اینکه بانک‌های ما ربوی است افزود: طرحی در این راستا تهیه شده و هم اکنون در دستور کار کمیسیون اقتصادی است.
وی از لایحۀ مبارزه با قاچاق کالا و ارز و قانون گمرکی به عنوان دو حوزه دیگر نام برد که با توجه به اهمیت موضوع قوانین مرتبط با آن آماده و بروزرسانی شده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بودجه امسال اشتغال محور است گفت: در لایحه بودجه با توجه به مشکلات کشور به تولید و اشتغال توجه ویژه شده است.
وی با بیان اینکه مجلس می‌کوشد بهای حامل‌های انرزی افزایش چشمگیری پیدا نکند گفت: باید بر بودجه‌ای که برای اشتغال و تولید پیش بینی شده نظارت جدی شده و به درستی اجرا شود.
وی با بیان اینکه پروژه‌های نیمه تمام با بودجه‌های عمرانی تکمیل نمی‌شوند افزود: اگر بخواهیم با بودجه عمرانی شهرستان‌ها این پروژه‌ها تکمیل شود بیش از ۳۰ سال تکمیل آن‌ها به درازا می‌کشد لذا راهی جز استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نیست.

پلیس با معترضین نه برخورد خشن که برخورد ارشادی داشت
نماینده شاهرود، فاصله گرفتن از مردم را پاشنه آشیل نظام برشمرد و خاطرنشان کرد: مسوولان زمانی می‌توانند حرف مردم را درک کنند که خود آن‌ها زی و زیست مردمی داشته باشند.
وی با بیان اینکه دشمنان ما از فاصله ایجاد شده با مردم و مطالبات مردمی سواستفاده می‌کنند تصریح کرد: دشمنان نظام از حمله نظامی و برخورد سخت با جمهوری اسلامی ناامید شدند لذا تلاش می‌کنند از راه‌های دیگر به نظام ضربه بزنند.
حسینی شاهرودی از دور بود مسوولان از مردم به عنوان یک معضل و ناهجاری نام برد و اضافه کرد: مسئولان باید به مردم نزدیکی بیشتری داشته و به مطالبات آن‌ها پاسخ درستی داد.
وی با اشاره به اعتراضات اخیر در برخی شهر‌ها گفت: نیروی انتظامی در این اعتراضات برخورد بسیار خوبی داشت در واقع ناجا جدای از برخورد با برخی ایادی بیگانگان، با معترضین برخورد خشن نداشت و به راهنمایی و ارشاد معترضان پرداخت.
وی با بیان اینکه سوءمدیریت‌ها عامل بخشی از نارضایتی‌های مردمی بود اظهار کرد: ما در برخی بخش ها، مشکلاتی داریم، اما متأسفانه گاه این مشکلات را امنیتی می‌کنیم و همین گاه مشکل زا می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها