یک فعال بسیجی و پرورش دهنده شتر در گفتگو با بسیج:

پرورش شتر شیری در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار بیرد

عبدالرحمن حمیدی گفت: مسئولین کشور باید صنعت شتر را مورد توجه قرار دهند لذا ضروری است که پرورش شتر شیری در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۹۷۵۰۲۸
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۷

عبدالرحمن حمیدی یک فعال بسیجی و پرورش دهنده شتر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: سرمایه گذاری های میلیون دلاری کشور امارات متحده عربی برای توسعه صنعت شیر شتر در طول یک دهه گذشته موجب شده است که امارات تلاش بیشتری برای استاندارد سازی، شناساندن خواص و اخذ مجوز برای صادرات شیر به کشورهای غربی قرار بگیرد این در حالی است که مسوولین کشور ما نیز باید صنعت شتر را مورد توجه قرار دهند لذا ضروری است که پرورش شتر شیری در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه امروز شتر دیگر یک دام درجه 4 محسوب نمی شود افزود : از نظر سازمان خواربار جهانی شتر و شیر آن محصولی ارزشمند برای دهه های آینده در حیات بشر به شمار می رود.

حمیدی خاطرنشان کرد: رویکرد جهانی در خصوص مصرف شیر شتر در پی آشنایی با خواص شیر شتر و تغییر نگرش به شیر شتر به عنوان یک دارو و نه تنها یک غذا کشورهای غربی را بر آن داشته تا علیرغم عدم بومی بودن این دام در آن کشورها به واردات این گونه دام ها به کشورشان و پرورش آن اقدام نمایند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار