درحالی سعودی‌ها قصد داشتند با فروش تعدادی از شرکت‌های دولتی حجم سرمایه‌ صندوق سرمایه‌گذاری ملی کشور را به 2 هزار میلیارد دلار برسانند که این صندوق برای بالا بردن منابع مالی خود دست به دامن بانک‌ها شده است.
کد خبر: ۸۹۷۴۹۸۱
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،  برای نخستین بار صندوق سرمایه‌گذاری ملی عربستان برای تامین منابع مالی خود دست به دامن بانک‌ها شد و اقدام به گرفتن وام کرد.

قرار بود این صندوق با فروش برخی شرکت‌های دولتی عربستان از جمله آرامکو حجم سرمایه‌های خود را به 2 هزار میلیارد دلار برساند و به یکی از بزرگترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری جهان بدل شود.

بنا به گفته منابع آگاه هم اکنون صندوق سرمایه‌گذاری عربستان در حال مذاکره با برخی بانک‌های داخلی و بین‌المللی برای دریافت 5 میلیارد دلار وام است. این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، گفت: هنوز تصمیم‌گیری درباره زمان و حجم این وام‌ها صورت نگرفته و این احتمال وجود دارد این صندوق به جای دریافت وام به سمت دریافت کمک مالی از دولت این کشور برود.

عربستان امیدوار است با افزایش منابع مالی این صندوق درآمدهای غیرنفتی خود را از طریق سرمایه‌گذاری در پروژه‌های داخلی و بین‌المللی افزایش داده و وابستگی خود به درآمدهای نفتی را کاهش دهد.

این صندوق تاکنون از عقد برخی قراردادهای بین‌المللی خبر داده است. به عنوان مثال این صندوق 20 میلیارد دلار در صندوق زیرساخت آمریکا سرمایه‌گذاری کرده و 45 میلیارد دلار دیگر نیز در صندوق سرمایه‌گذاری فناوری توسط گروه سافت‌بنک سرمایه‌گذاری کرده است.

این صندوق همچنین 3 و نیم میلیارد دلار سهام شرکت اوبر را در اختیار دارد.

ارسال نظرات