مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: کارخانجات قند، چغندر مازاد تولید کشاورزان را تحویل می گیرند.
کد خبر: ۸۹۷۴۹۶۴
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
 

به گزارش خبرگزاری بسیج،  یزدان سیف با اشاره به اینکه ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن چغندر تولید و برداشت شده است، افزود: امسال ۷۵۰ هزار تن چغندرقند مازاد و خارج از قرارداد کشاورزان با کارخانجات تولید شده است که براساس مذاکرات انجام شده، کارخانجات محصول مازاد را نیز تحویل می گیرند.

وی گفت: از آنجا که چغندر محصول صنعتی است، بنابراین برای مدیریت تولید کشاورزان بر اساس قرارداد با کارخانجات قند، محصول کشت و تولید می کنند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: سال گذشته مقداری بذر به صورت قاچاق وارد شد و تعدادی از کشاورزان نیز خارج از قرارداد، با کارخانجات محصول را کشت و تولید کردند.

سیف تصریح کرد: از آنجا که کارخانجات برای فرآوری و تولید محصول نهایی برنامه ریزی کردند؛ بنابراین ظرفیت پذیرش محصول خارج از قرارداد را ندارند و نمی توانند محصولات آزاد کشت را دریافت کنند.

وی افزود: اما برای جلوگیری از ضرر و زیان این گروه از کشاورزان و فعال شدن کارخانه قند دزفول، محصول چغندر قند کشاورزان تحویل گرفته می شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۹۷-۹۶ گفت: عرضه گندم به بورس یکی از روش‌های خرید این محصول است که امسال به صورت آزمایشی، در پنج استان اصلی تولید گندم اجرا شد.

سیف افزود: برای اجرای سراسری طرح عرضه گندم به بورس کالا با مسئولان بورس مکاتبه کردیم تا زیرساخت های لازم فراهم شود.

وی گفت: مسئولان بورس برای آماده سازی زیرساخت ها و تعیین انبارهای نگه داری محصول گندم منتظر ابلاغیه دولت هستند.

ارسال نظرات