رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران گفت: در سال گذشته و امسال ۲۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به صنعت مرغداری کشور بر اثر آنفلوانزا وارد شده است.
کد خبر: ۸۹۷۴۸۹۵
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامعلی فارغی امروز در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: سالانه حدود 2 میلیون تن گوشت مرغ و 900 هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران افزود: 40 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ثابت در صنعت مرغ و تخم‌مرغ در کشور ایجاد شده که سالانه تولید این قسمت از صنعت 20 هزار میلیارد تومان است و سهم این صنعت در تولید ناخالص ملی 2 درصد است.

فارغی اظهار داشت: آنفلوانزا ضربه شدید به تولید وارد کرد و منجر به کاهش 105 هزار تنی تولید تخم‌مرغ در سه ماه گذشته شد به طوری که 18 میلیون مرغ تخم‌گذار و 930 هزار مرغ مادر معدود شد.

وی ادامه داد: بر اثر آنفلوانزا سال گذشته 1500 میلیارد تومان و امسال هزار میلیارد تومان به صنعت مرغ تخم‌گذار و گوشتی خسارت وارد شده در حالی که دولت تنها 150 میلیون تومان تأمین اعتبار کرده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: مشکل اصلی خسارت ناشی از آنفلوانزا عدم تأمین اعتبار مورد نیاز و عدم تشکیل به موقع ستاد آنفلوانزا است.

فارغی بیان داشت: برای جلوگیری از خسارت ناشی از آنفلوانزا تشکیل ستاد ملی آنفلوانزا هر 15 روز یکبار با حضور معاون اول رئیس جمهور ضروری است.

وی گفت: همچنین تأمین اعتبار کافی نقد و برخورد با هر خطاکار دولتی و خصوصی به صورت قاطع، از جمله راهکارهایی است که می‌توان از طریق آن از بروز آنفلوانزا در صنعت مرغ کشور جلوگیری کرد.

ارسال نظرات