رئیس بنیاد نخبگان کردستان گفت: کشت گیاهان دارویی می‌تواند بستر و زمینه اشتغال و توسعه استان را فراهم کند.
کد خبر: ۸۹۷۴۸۷۱
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رحمت صادقی در جلسه کارگروه اشتغال استان که در استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های این خطه از سرزمین در تولید گیاهان دارویی اظهار داشت: پرورش و کشت گیاهان دارویی می‌تواند بستر و زمینه‌ساز ایجاد اشتغال و در نهایت منجر به توسعه استان و سرمایه‌گذاری در این بخش شود.


وی با بیان اینکه روستانشینان شناخت کافی نسبت به گیاهان دارویی ندارند، گفت: یکی از مزیت‌های گیاهان دارویی مصرف کم آب و تولید به صورت دیم است.


رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان تصریح کرد: امروز حرکت بشر در جهان به سمت استفاده از گیاهان دارویی به جای مواد شیمیایی رفته است و باید بتوانیم از این ظرفیت‌های کنونی بهره کامل ببریم.


تمایلی برای اجرای طرح‌های اشتغال فراگیر در کردستان وجود ندارد
محمد دره‌وزمی اذعان کرد: طرحی که دو سه ماه بیشتر فرصت اجرا ندارد و بیشتر از یک ماه از اجرای آن گذشته و دستورالعمل‌های آن به عنوان اشتغال فراگیر توسط بانک مرکزی و وزارت کار برای اجرا به استانداری‌ها ابلاغ شده، هنوز از طرف بانک‌های عامل تهران به بانک‌های مرکز استان‌ها ابلاغ نشده است و اگه بدبینانه فکر کنیم نتیجه می‌گیریم که نمی‌خواهند آن طرح‌ها اجرا شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در ادامه اظهار داشت: موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد مشکلات جدیدی نیست چراکه در کارگروه رفع موانع تولید نیز درگیر آن هستیم.


وی گفت: از ۶۳۹ میلیارد تومان اعتبار طرح‌های اشتغال فراگیر ارسال شده به بانک‌ها، باید یک ششم بدون عیب و نقص و بانک‌پذیر باشند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات