سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بیجار گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره سه شکارچی متخلف گراز وحشی را در منطقه چنگ الماس و منطقه علی آباد در جاده بیجار - دیواندره دستگیر کردند.
کد خبر: ۸۹۷۴۸۶۶
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، صادق شهنواز افزود: محیط بانان در جریان گشت و کنترل مناطق و زیستگاه‌های این شهرستان در منطقه حفاظت شده چنگ الماس موفق به شناسایی و دستگیری ۲ شکارچی متخلف شدند که ۲ راس گراز را شکار کرده بودند.

وی افزود: ماموران این یگان همچنین در مسیر جاده بیجار - دیواندره و در منطقه علی آباد از یک شکارچی متخلف نیز لاشه یک راس گراز وحشی شکار شده را کشف و ضبط کردند.

به گفته وی، این شکارچی متخلف نیز گراز را از منطقه شکار ممنوع شهدای محیطبان بیجار شکار کرده بود.

وی اظهار کرد: پرونده این متخلفان جهت رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع شده است.

گراز یا خوک وحشی اورآسیا نوعی خوک است که نیای بیشتر خوک‌های اهلی به‌شمار می‌رود.

بدن گراز بسیار متراکم و سر بزرگ و پا‌ها کوتاه دارد، خز او از مو‌های زبر و ضخیم و بلندی بوده که در پشت سر و گردن تا شانه و تا وسط بدن بلندتر است و رنگ آن از خاکستری تیره تا سیاه و قهوه‌ای متغیر است.

گراز‌های نر بزرگسال با بیش از ۷۰ کیلوگرم وزن، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر طول دارند و ارتفاع شان از شانه تا زمین به ۹۰ سانتیمتر می‌رسد.

منطقه شکار ممنوع چنگ الماس بیجار با ۹ هکتار مساحت در ۵۰ کیلومتری شرق بیجار و در حاشیه سد تلوار همدان واقع شده و یکی از زیستگاه‌های قوچ و میش، گراز و انواع پستانداران وحشی در این منطقه به شمار می‌رود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات