با حضور نماینده ولی فقیه در استان

مجمع استانی بسیج در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزارشد

با حضور نماینده ولی فقیه در استان ، فرمانده سپاه سلمان و جمعی از مسئولان مجمع استانی بسیج در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد
کد خبر: ۸۹۷۴۸۰۸
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان،  این مجمع که با حضور گسترده بسیجیان و با محوریت معضلات حاشیه نشینی برگزارشد، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان اظهار داشت: یکی از چالش‌هایی که جوامع شهری در کشور‌های مختلف با آن مواجه هستند پدیده حاشیه نشینی است.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه در گذشته بسیاری از کشور‌هانظیر برزیل، هند و پرو با این معضل مواجه بودند، افزود: این پدیده در کشور ما نیز پیشینه‌ای تاریخی دارد ونمی توان گفت،این معضل پس از انقلاب به وجود آمده است.

وی تصریح کرد: در این زمان تنها ۴۰ درصد جمعیت کشور شهر نشین بود و کلیه مایحتاج زندگی شهری توسط روستائیان تامین می‌شد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در حالی کشور را بدست گرفت که ۶۴ درصد جمعیت کشور به طور ناگهانی شهر نشین شدند و این مهم بر معضلات حاشیه نشینی افزود.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: مسئولان باید ابتدا به روستا‌ها توجه کنند و با رفع مشکلات آن‌ها ومانع از مهاجرت آن‌ها به شهر‌ها و ساکن شدن آن‌ها درحاشیه شهر‌ها شوند.

آیت الله سلیمانی افزود: در این راستا جلوگیری از حاشیه نشینی مهمترین کاری است که می‌توان برای رفع معضلات حاشیه نشینی  انجام داد.


فرمانده سپاه سلمان نیز در این مراسم اظهار داشت: قرارگاه جواد الائمه (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رسالت بررسی آسیب‌های اجتماعی و معضلات آن را بر عهده گرفته است.

سردار حسین معروفی افزود: برای رفع مشکلات و معضلات اجتماعی تامین زیرساخت‌ها، اشتغالزایی، بحث سلامت و توانمندسازی افراد باید مد نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی بایدبا هم افزایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مشارکت نمایند و با اختصاص بخشی از بودجه سازمان خود به این امر مهم بپردازند.

وی با تاکید بر تهیه بانک اطلاعاتی از حاشیه شهر خاطرنشان کرد: پرداختن به مسائل و معضلات حاشیه نشینی که شامل مسائلی نظیر اعتیاد، بیکاری و فقر می‌شود، نیازمند بانک اطلاعاتی دقیق است.

دبیر مجمع بسیج استان هم در ادامه این مراسم گفت:امووز در کشور ۱۹ میلیون نفر حاشیه نشین داریم که این معضل تنها با استفاده از مدیریت جهادی رفع می‌گردد.

کیخا فرزانه با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی ایران هیچ مشکل غیر قابل حلی وجود ندارد افزود:اگر مدیریت جهادی در کشور نهادینه شود، مشکل حل نشدنی در کشور باقی نمی‌ماند.

وی بااشاره به اینکه مسئولان باید مشکل تولید و اشتغال را در کشور حل کنند تصریح کرد: رهبر انقلاب بارهابه مسئولان تذکر دادند که اگر به این تذکرات توجه می‌شد امروز شاهد اتفاقات اخیر نبودیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز در این مراسم اظهار داشت:سکونتگاه‌های غیر رسمی در پنج شهر استان شامل زاهدان، زابل، ایرانشهر، کنارک و چابهار وجود دارد.

مالکی افزود: نداشتن شغل و مهارت برای امرار معاش و وجود مشاغل کاذب مانند خریدو فروش مواد مخدر، تکدی گری و بیکاری از جمله معضلات حاشیه نشینی در شهر‌ها می‌باشد.

وی تصریح کرد:استفاده از ظرفیت اقشار مردم بویژ ه معتمدان و روحانیون و سازمان‌های مردم نهاد در خصوص رفع مشکلات محله در قالب شورای محله و محله یاری و مسجد محوری در کنار بسیج و دستگاه‌های متولی و اختصاص سهمیه قیر رایگان جهت بهسازی معابرسکونتگاه‌های غیررسمی از جمله راهکار‌هایی است که سبب کاهش معضلات حاشیه نشینی می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار