خبرهای داغ:
مسئول تربیت و آموزش عقیدتی سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه باید در امور معنوی قدرتمند شویم، گفت: راه اینکه انسان بتواند رذایل را از خود دور و فضایل را از خود دور کند؛ عبودیت و بندگی است.
کد خبر: ۸۹۷۴۷۸۲
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین ادیانی مسئول تربیت و آموزش عقیدتی سپاه پاسداران در جمع پاسداران و سربازان ستادسپاه استان و تیپ ۱۲ و نواحی استان اظهار داشت: یکی از انسانهایی که خدای متعال بر فرشتگانش به واسطه آنها فخر می کند؛ آن انسان هایی هستند که نمازشان را با اذان اقامه می کنند.

وی به دیگر ارزشهای اخلاقی و بایدها و نبایدهای دینی اشاره کرد و افزود: دروغ حرام است و هر مؤمن و مسلمانی بر این امر واقف است؛ امام باقر(ع) فرموده اند"خدای متعال برای شر و بدی قفل هایی قرار داد و کلید آن شراب و دروغ گفتن از شراب خوردن بدتر است" و همه می دانیم که دروغ از محرمات است.

مسئول تربیت و آموزش عقیدتی سپاه پاسداران بیان کرد: مرحوم صاحب وسایل گفته اند"دروغ چه کوچک و چه بزرگ و چه از روی عمد یا سهو حرام است"؛ یک ارزش اخلاقی صداقت است و یک ضد ارزش اخلاقی دروغ است.

ادیانی افزود: در روایت آمده است که شخصی در محضر پیغمبر اکرم(ص) متعرض به آبروی برادر مؤمنش شد حال این می تواند ناموسی باشد یا مربوط به شخص خودش باشد؛ کسی از جمع بلند شد و از آبروی برادر مؤمنش دفاع کرد؛ پیغمبر(ص) فرمودند" اگر کسی از آبروی برادر مؤمنش دفاع کند؛ خدا در مقابل آتش دوزخ برایش حجاب قرار می دهد".

وی تصریح کرد: می دانیم غیبت حرام است پس چرا غیبت می کنیم می دانیم تهمت حرام است چرا تهمت می زنیم؛ اینها همه رذایل اخلاقی است؛ مشکل این است که ما نسبت به دانسته هایمان غفلت داریم.

مسئول تربیت و آموزش عقیدتی سپاه پاسداران بیان کرد: می دانیم که بسیاری از باید و نباید ها را ولی بدان توجه نداریم؛ رفتار ما عقاید ما و دانسته هایمان را تأیید نمی کند و خلاف آن چیزی است که شرع مقدس تبیین کرده است.

ادیانی گفت: می دانیم نماز اول وقت فضیلت دارد؛ اما غافلیم؛ پاسخ بزرگان در این خصوص این است که فرق است بین معرفت و ایمان؛ یا تعبیر شهید مطهری که امام خمینی(ره) می گوید فرق است بین حظ عقل و حظ قلب.

وی افزود: امام خمینی (ره) فرموده اند ما در مقابل رویات تسلیم نشده ایم و وقتی امام باقر می گوید دروغ از شراب بدتر است و و یا وقتی می فرمایند کذب از رباخواری بدتر است؛ انسان مؤمن اینها را با باور نکرده است.

مسئول تربیت و آموزش عقیدتی سپاه پاسداران گفت: می دانیم صداقت خوب است؛ پس چرا اینگونه ایم؛ آیا معرفت نداریم یا آگاهی به ما نداده اند؛ عقل پذیرفته صدق چیز خوبی است؛ پس هنوز ایمان ما ایمان واقعی نشده است.

ادیانی بیان کرد: شیطان تسلیم اعتقادی بود؛ هم به معاد، هم به خدا هم به خالقین خدا معتقد بود؛ اما ایمان نداشت.

وی افزود: شهید مطهری گفته است ایمان واقعی باید باور دل و قلب شود؛ افزود: ما مؤمنی نداریم که دلش نخواهد آدم خوبی باشد.

مسئول تربیت و آموزش عقیدتی سپاه پاسداران گفت: وقتی روح کوچک شد؛ جسم حجیم می شود؛ و وقتی روح بزرگ می شود جسم را به زحمت می اندازد؛ بنابراین برای نماز شب بلند می شود.

ادیانی افزود: ما می دانیم اما غفلت داریم حکما می گویند؛ علم به یک چیز عمل نمی آورد؛ توجه به یک چیز است که عمل می آورد؛ پس توجه نداریم.

وی با بیان اینکه در امور معنوی چگونه قدرتمند شویم، گفت: شهید مطهری گفته است راه اینکه انسان بتواند رذایل را از خود دور و فضایل را از خود دور کند؛ عبودیت و بندگی است؛ و اینگونه است که فرد قدرتمند می شود و این سخن را این شهید بزرگوار از شهید مطهری از پاسخ امام صادق (ع) به فضیل عیاز می گوید؛ که فضیل آمد پیش امام عرض کرد "عبودیت چیست" و امام صادق (ع) عرض کردند " عبودیت گوهری که ظاهرش عبودیت است و کنه و باطنش خداوندگاری و قدرت پیدا کردن است".

مسئول تربیت و آموزش عقیدتی سپاه پاسداران با بیان اینکه قدم اول تسلط این است که انسان بر نفس خودش مسلط می شود؛ گفت: انسان وقتی قدرت پیدا می کند که آنگاه که منفعت آنی برایش متصور شد؛ دروغ را رها کند و راست بگوید؛ چون بشر امروز می داند دروغ بد است؛ اما دروغ می گوید.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها