خبرهای داغ:
مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح:

اولین اقدام پیشگیری علمی و دانشگاهی لازم است

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: اولین اقدام پیشگیری را باید در روش‌های غیرعلمی و سنتی کاملا علمی و دانشگاهی کنیم.
کد خبر: ۸۹۷۴۷۶۰
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین رمضانعلی صالحی صبح امروز در سیزدهمین مجمع پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌جنوبی اظهار داشت:مقام معظم رهبری فرمودند که سمت و سوی حرکت ملت ایران یک سمت و سوی انقلابی است.

وی با بیان اینکه یکی از معیارهای جهت‌گیری انقلابی این است که جرم و گناه نباشد، گفت: آمار جرایم در نیروهای مسلح نسبت به جمعیت آن بسیار کم است.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با اشاره به اینکه در بحث پیشگیری از وقوع جرم در نهادهای زیادی که داریم پراکندگی وجود دارد، افزود: پنج نقص داریم و برای نمونه قانون پیشگیری جامع نظام هماهنگ پیشگیری نداریم و نهادها هماهنگی ندارند.

صالحی خاطرنشان کرد: متأسفانه سیاست هماهنگی که از آن الگو بگیرند و براساس یک سند قوانین را بگیرند وجود ندارد و جزیره‌ای عمل می‌شود.

وی با بیان اینکه نظارت مردم بر دولت و دولت بر قوانین بسیار ضعیف است، افزود: در نیروهای مسلح موفق‌ترین مجموعه‌ای که پیشگیری از وقوع جرم را به صورت سازمان‌یافته شروع کرده‌اند سازمان قضایی نیروهای مسلح است.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور بیان کرد: از سال ٧٧ تاکنون چهار برنامه پنج ساله پیشگیری اجرا شده و امسال آخرین سال برنامه پیشگیری است.

صالحی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در پیشگیری کارنامه موفقی داشته‌اند، گفت: موضوعات مجمع در کشور انتخاب شده که اولین آن راهکارهای ضرب و جرح عمدی در ٣٠ استان بوده و با توجه به شعار سال موضوع بعدی پیشگیری از قاچاق و سومین موضوع اختصاصی استان تهران جرایم مالی بود.

وی تصریح کرد: 30 استان به ضرب و جرح، ١٠ استان به موضوع قاچاق و ١٢ استان علاوه بر این به موضوعات جرایم مالی پرداخته‌اند.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با تأکید بر اینکه به دستوالعمل‌هایی که با همکاری ستاد کل نوشته شده و مورد توافق ما است باید پایبند باشیم، گفت: برنامه پنج ساله در چهار نوبت انجام شده و باید برای نوبت پنجم رویکردها و اهداف جدیدی تعریف شود.

صالحی افزود: اکنون سازمان‌های نیروهای مسلح خودشان دارای کمیسیون پیشگیری هستند بنابراین باید نگاه سابق پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح نسبت به گذشته تغییر کند.

وی تبیین کرد: در این چند سال چند سند الزام‌آور تعیین شده است و باید روش‌ها عوض شودچرا که در گذر از دوران سنتی به دوران جدید هستیم و بایستی نسخه جدیدی تألیف شود.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور خاطرنشان کرد: مدل پیشگیری از وقوع جرم آینده مشخص شده است و مهم‌ترین اسناد برای برنامه پنجم استفاده شده است.

صالحی با بیان اینکه در اولین اقدام پیشگیری را باید در روش‌های غیرعلمی و سنتی کاملا علمی و دانشگاهی کنیم، گفت: در تقسیم پیشگیری سه مورد بوده که پیشگیری قضایی و کیفری وظیفه قوه قضایی بوده و باید به سمت آسیب‌شناسی برویم.

وی افزود: دستیابی به سطح مناسب همکاری و مشارکت و نظارت در سه حوزه فرهنگی و اجتماعی، وضعی و انتظامی و قضایی و کیفری با سازمان‌های مرتبط با امر پیشگیری و ارتقا سطح سلامت اداری کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح باید جزو برنامه‌های ما قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار