با وجود آنکه اعلام شده بود قیمت جوجه یک‌روزه کاهش یافته اما رئیس انجمن پرورش‌دهنگان مرغ گوشتی گفت: قیمت جوجه یک‌روزه به مرز ۲ هزار تومان و بیشتر رسیده تا جایی که تولیدکنندگان این محصول فاکتورسازی می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۷۴۵۴۳
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴


به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد یوسفی  در مورد آخرین وضعیت واحدهای مرغ گوشتی در برابر شیوع آنفلوانزای پرندگان خاطرنشان کرد: این بیماری به واحدهای مرغ گوشتی آسیبی نرسانده، ‌اما واحدهای مرغ مادر گوشتی که به نوعی تخم‌گذار هستند و تخم‌مرغ نطفه‌دار برای تبدیل به جوجه یکروزه تولید می‌کنند، آسیب دیده است که همین امر سبب شده قیمت جوجه یک‌روزه در بازار افزایش یابد.

وی به‌صراحت گفت: قیمت جوجه یکروزه در هفته گذشته به هر عدد بالای ۲ هزار تومان رسیده و احتمال دارد از فردا هم افزایش بیشتری داشته باشد.

خبرنگار فارس پرسید که رئیس انجمن جوجه یک‌روزه دو هفته اخیر گفته بود قیمت این محصول به ۱۴۰۰ تومان رسید و هیچ خبری از افزایش قیمت نیست که وی تصریح کرد: اکنون باید تولیدکنندگان جوجه یکروزه آن را به قیمت هر عدد ۱۷۰۰ تومان بفروشند اما یا برای محصول خود فاکتور صادر نمی‌کنند یا فاکتورهای صادرشده صوری است که در فاکتور رقم ۱۷۰۰ درج می‌شود اما نرخ دیگری را از مشتری می‌گیرند.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی در پاسخ به این سؤال که قرار بود فروش جوجه یک‌روزه برای شفاف‌سازی در بورس عرضه شود تا قیمت را متعادل کند و اکنون این موضوع در چه وضعیت است،‌ تصریح کرد: با بورس مرتب جلسات برگزار می‌شود تا قیمت‌ها متعادل شده و شفاف‌سازی صورت گیرد اما متأسفانه در این بخش هم شاهدیم که اگر عرضه در بورس هم صورت گیرد با روش‌های غیر اصولی و صوری بخشی را در بورس معامله می‌کنند اما یک بخش را زیرمیزی می‌گیرند.

وی در مورد وضعیت تولید و قیمت مرغ در بازار گفت: به دلیل آنکه ماه قبل نزدیک به ۱۱۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی شده است و مرغداری‌ها هم برای تولید شب عید تمام تولید خود را برای تخلیه و جوجه‌ریزی مجدد روانه بازار می‌کنند، ‌اکنون شاهدیم مرغ بین ۳۸ تا ۵۰ روزه وارد بازار می‌شود که قیمت‌ها به شدت افت کرده است.

به گفته یوسفی هم‌اکنون هر کیلوگرم مرغ تا ۶۷۰۰ تومان در بازار به فروش می‌رسد و این در حالی است که ستاد تنظیم بازار ۴ ماه پیش به طور رسمی قیمت هر کیلوگرم ۷۸۰۰ تومان را برای مرغ تعیین کرد که همان قیمت سه سال قبل است.

وی در پایان تأکید کرد که اگر قیمت مصرف‌کننده هر کیلوگرم مرغ به ۸۵۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان نرسد، هیچ سودی برای تولیدکنندگان این محصول نخواهد داشت؛ چراکه هم‌اکنون مرغداران محصول خود را با زیان روانه بازار می‌کنند.

ارسال نظرات