هر اونس طلا در آخرین روز کاری بازارهای جهانی با 15.19 دلار افزایش 1337.63 دلار فروخته شد و پنجمین هفته متوالی افزایشی را طی هفته گذشته ثبت کرد.
کد خبر: ۸۹۷۴۵۲۵
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳


به گزارش خبرگزاری بسیج، قیمت طلا در معاملات روز جمعه با سقوط ارزش دلار در برابر یورو به دنبال توافق برای ائتلاف سیاسی در آلمان، به بالاترین رقم در 4 ماه گذشته رسید و پنجمین هفته متوالی افزایشی را طی هفته گذشته ثبت کرد.

پالادیوم نیز به علت کمبود عرضه و افزایش تقاضا رکورد بالایی ثبت کرد. این فلز رشد 3.4 درصدی را روز گذشته 2.8 درصدی را طی هفته گذشته ثبت کرد.

طلا طی روز گذشته، آخرین روز کاری بازارهای جهانی 1.2 درصد یا 15.19 دلار افزایش یافت و به 1337.63 دلار در هر اونس رسید. این فلز گران‌بها دیروز به 1339.31 دلار بالاترین رقم از ماه سپتامبر نیز رسیده بود.

طلا طی هفته گذشته بیش از 1.4 درصد رشد قیمت داشت و طولانی‌ترین رشته هفته های متوالی افزایشی از ماه آوریل را نیز ثبت کرد.

بهای این فلز گران‌بها پس از اینکه ترامپ گفت آخرین باری است تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران را انجام می‌دهد تا به واشنگتن و هم‌پیمانانش شانس اصلاح توافق هسته ای 2015 را بدهد، بیشتر بالا رفت. این اظهارات بر نگرانی سرمایه گذاران افزود و تقاضای برای طلا به علت امنیت در سرمایه‌گذارای را بالا برد.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای بین‌‌المللی به کمترین میزان از 8 سپتامبر رسید.

پس از اینکه منابع آگاه خبر دادند که آنگلا مرکل، صدراعظم محافظه‌کار آلمان و حزب سوشال دموکرات بر سر یک برنامه کاری برای مذاکرات رسمی ائلاف توافق کردند، ارزش یورو به بالاترین رقم در 3 سال گذشته افزایش یافت.

تقویت یورو، طلا را برای سرمایه‌گذران اروپایی ارزان‌تر می‌سازد.

ارسال نظرات