خبرهای داغ:
مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد:
قاسمی گفت: از ۹ هزار کلاس درس موجود، قریب به ۴۰ درصد آنها هوشمند سازی شده اما هنوز تا دستیابی به هدف مطلوب فاصله زیادی داریم
کد خبر: ۸۹۷۴۴۰۳
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سالار قاسمی مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان قزوین در مراسم افتتاح دبستان۱۷ کلاسه دخترانه صادقین در محله پونک قزوین که به همت خیرین و با حضور رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان و جمعی از مسوولین استانی برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به تشکیل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در سال ۷۵ آن را موهبت و نعمت بزرگ الهی توصیف کرد و افزود: این مجمع با توسعه فضاهای آموزشی و ساخت مدارس و مراکز آموزشی، نقش مهمی را در رشد و بالندگی علمی کشور ایفا نموده است.
وی گفت: با توجه به سند تحول بنیادین که پیام روح حاکم بر این سند عدالت و کیفیت آموزشی است، خیران مدرسه‌ساز در همین راستا به میدان آمده‌اند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: بخش قابل توجهی از مدارس استان نیاز به تخریب و بازسازی دارد و اعتبار پیش بینی شده برای این منظور قریب به ۳۰۰ میلیارد تومان است که به عبارتی حدود ۳۰۰ مدرسه نیاز به تخریب و نوسازی دارند.
قاسمی در خصوص تجهیز مدارس افزود: زمانی که مدرسه ای تخریب می شود پس از نوسازی طبیعتا تجهیز مدارس نیز انجام شده و امکانات لازم در نظر گرفته می شود ضمن این که مدارس موجود نوسازی شده مجهز به امکانات روز می باشد.
وی با اشاره به تجهیز مدارس عنوان کرد: از ۹ هزار کلاس درس موجود، قریب به ۴۰ درصد آنها هوشمند سازی شده اما هنوز تا دستیابی به هدف مطلوب فاصله زیادی داریم تا بتوانیم همه مدارس را از لحاظ هوشمند سازی، میز و صندلی، سایت و آزمایشگاه مجهز نماییم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین‌ خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم با تامین اعتبار تخریب و بازسازی مدارس، بخشی را به تجهیز مدارس اختصاص دهیم.
قاسمی اضافه کرد: با وجود تلاش‌های انجام شده در جذب خیرین برای احداث مدرسه، تا رسیدن به نقطه مطلوب و میانگین کشوری فاصله داریم، لذا باید در جذب هر چه بیشتر خیرین تلاش کنیم.
وی گفت: آموزش و پرورش بستر توسعه است و در رسیدن به اهداف خود نیازمند این امر است که حاکمیت و مردم به اثربخشی آموزش و پرورش و اهمیت آن در رشد و اعتلای جامعه اعتقاد داشته باشند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها