همایش بین المللی گفت‌وگوی حقوق‌دانان مسلمان به همت مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی و با همکاری جامعة‌المصطفی العالمیه در سال ۹۷ برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۷۴۳۹۱
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به‌نقل از آستان‌نیوز، همایش گفت‌وگوی حقوقدانان مسلمان حرکتی در راستای هم‌افزایی میان حقوقدانان مسلمان است. این همایش در واقع تلاشی در راستای ضرورت هم‌افزایی و همگرایی حقوقدانان و فعالان عرصه بین الملل پیرامون موضوعات جهان اسلام خواهد بود.

موضوعاتی که این همایش به دنبال تحقق آن‌هاست بررسی حقوق بین الملل در زمینه نسل کشی و تخریب اماکن مقدس است که ذهن فعالان عرصه بین‌المللی در حال حاضر بر آن معطوف بوده و شاید بتوان گفت: بیشترین ضربه به جهان اسلام و جامعه اسلامی از این دو محور وارد شده است.

در این همایش زیرساخت‌های حقوقی لازم برای ایجاد این هم‌افزایی ایجاد شده و محقق شده است تا گفت و گوی میان حقوقدانان جهان اسلام به عنوان هدف اصلی مدنظر قرار گیرد. این همایش در سال‌های گذشته به عنوان همگرایی حقوقی جهان اسلام توسط جامعه المصطفی العالمیه برگزار شده بود.

بسترسازی برای نزدیک کردن دیدگاه‌های حقوقی و فعالان عرصه بین المللی در جهان اسلام، ارائه راهکار‌های علمی برای تحقیق همگرایی حقوقی در جهان اسلام، تبیین مولفه‌های حقوقی امت اسلامی، تعامل سازنده میان اندیشمندان، فق‌ها و حقوقدانان مسلمان، گسترش امت باوری میان اندیشمندان حقوقدان، نزدیک کردن آراء مذاهب مختلف اسلامی در مباحث حقوقی و ارائه ظرفیت‌های فقه اسلامی در تحقق همگرایی حقوقی جهان اسلام از اهداف این همایش به شمار می‌روند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها