با حضور فرمانده نیروی‌ زمینی سپاه

طرح های محرومیت‌زدایی در شهرستان سرباز افتتاح شد/احداث 165 کیلومتر جاده روستایی در نقاط صفرمرزی سیستان وبلوچستان

معاون مهندسی رزمی و اقتصادی قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی ‌زمینی سپاه گفت: ده‌ها طرح محرومیت زدایی،آموزشی و رفاهی با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه در منطقه "مورتان" شهرستان سرباز در استان سیستان وبلوچستان افتتاح شد
کد خبر: ۸۹۷۴۳۷۵
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸

سرهنگ شهرام اسکندری در گفت‌وگوبا خبرگزاری بسیج اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم سیستان وبلوچستان مردمانی نجیب و پایبند به ارزش‌های نظام مقدس اسلامی هستند، خدمت رسانی به آن‌ها در دستور کار جدی نیروی زمینی سپاه قرار دارد که در این خصوص فرامین ویژه فرماندهی نیروی زمینی سپاه نیز تسریع دهنده این حرکت بوده است.

وی افزود: در این راستا با حضور سردار پاکپور فرماندهی نیروی زمینی سپاه، سردار مارانی فرمانده قرارگاه قدس جنوب‌شرق کشور و استاندار سیستان‌وبلوچستان، با اجرای خط لوله‌کشی به طول ۱۱۷ کیلومتر بیش از ۲۵ روستا از نعمت آب لوله کشی سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

وی تصریح کرد: به منظور تامین آب روستا‌های منطقه مورتان در شهرستان سرباز نیز ۲۲ سد خاکی احداث گردید تا مشکل کمبود آب بهداشتی مردم برطرف شود.

وی ادامه داد: همچنین ۱۴ مدرسه جدید نیز در روستا‌هایی که فاقد مدرسه بود و یا مدارس آن‌ها به صورت کپری فعالیت می‌کرد، احداث شد تا سرمای زمستان و یا گرمای تابستان مانع از ادامه تحصیل فرزندان این مرزو بوم نشود.

وی با اشاره به تامین مسکن مناسب برای مردم منطقه، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه مردم این منطقه از شرایط مالی خوبی برخوردار نیستند، تعداد ۱۷۹ منزل احداث و تحویل مردم این خطه شد.

معاون مهندسی رزمی و اقتصادی قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه گفت:شهرستان سرباز علیرغم خدماتی که در آن انجام شده است، اما از لحاظ زیرساخت جاده‌ای با مشکلات جدی مواجه است که به منظور برطرف کردن بخشی از مشکلات، بیش از ۷۰ کیلومتر جاده در این شهرستان احداث گردید.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح مسیر ارتباطی بیش از ۱۴ روستا برقرار و تردد در این مسیر‌ها راحت‌تر شد، افزود:احداث دو قنات فعال‌سازی یک کارگاه اشتغال‌زایی برای زنان بی‌سرپرست، توزیع سبد کالا بین روستائیان منطقه و توزیع پوشاک و البسه مدارس میان دانش‌آموزان از دیگر طرح‌هایی بود که با حضور سردار پاکپور در منطقه مورتان شهرستان سرباز اجرایی شد.


وی اضافه کرد: به منظور تشویق و ترغیب دانش آموزان منطقه، بیش از ۲۵۰۰ دانش آموز بسته‌های آموزشی شامل کیف، لوازم التحریر ایرانی اسلامی، خودکار و... خود را به مدت یکسال کامل دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: مردم این منطقه بسیار نجیب و عاشق میهن اسلامی هستند و هر چقدر برای آن‌ها کار شود باز هم کم است و به دلیل محرومیت‌های موجود، حجم خدمات باز هم به طور کامل پاسخگوی نیاز کامل این مردم نیست که می‌طلبد دولت نیز در این زمینه به طور جدی‌تری وارد عمل شود.

وی تصریح کرد: تجهیز زیرساخت‌های جاده‌ای و آموزشی، تامین آب شرب بهداشتی و خدمات درمانی جزو اولویت‌های مهم مردم منطقه است که باید برطرف شود و اگر دولت نیز در این مباحث مشارکت بیشتری داشته باشد و بتواند قیر و آسفالت جاده‌های احداث شده را در اختیار قرار دهد کمک شایانی کرده و مردم منطقه نیز از شرایط بهتری برخوردار خواهند شد.
ارسال نظرات