خبرهای داغ:
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بجنورد گفت: پروژه احیا و اصلاح مراتع، با همکاری سازمان بسیج سازندگی صورت پذیرفت که این امر سبب اشتغال زایی 40 نفر در روز شده است.
کد خبر: ۸۹۷۴۳۶۵
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بجنورد گفت: پروژه احیا و اصلاح مراتع، با همکاری سازمان بسیج سازندگی صورت پذیرفت که این امر سبب اشتغال زایی 40 نفر در روز شده است.

حسن ایزانلو گفت: قرارداد همکاری با بسیج سازندگی در زمینه کوپه کاری، در حوزه آبخیر ایوب جودر، سال گذشته انجام شد.

وی افزود: حوزه ایوب جودر به مساحت 12135 هکتار می باشد و اهالی روستاهای ایوب،  جودر، امیرآباد، رزقانه و قاضی که جمعیتی در حدود 1370 نفر دارا می باشد، در این پروژه ذینفع هستند.

وی ادامه داد: سال گذشته این پروژه شروع به کار کرده و به مدت 6 سال متوالی در راستای احیا و اصلاح مراتع، برای این پروژه اعتبارات دریافت می کنیم که این امر، روزانه برای 30 تا 40 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

رئیس سازمان منابع طبیعی بجنورد اظهار داشت: از دیگر همکاری های بسیج سازندگی با سازمان منابع طبیعی، می توان به نهال کاری در بیش از 11 هکتار، با قلمه های بید و صنوبر و همچنین بیش از 8 هکتار کوپه کاری اشاره کرد.

وی بیان داشت: هدف اصلی این پروژه ها، ایجاد مراتعی برای اهالی روستاهای اطراف می باشد تا اهالی جودر، ایوب و سایر روستاها در زمینه تامین علوفه دام به مشکل برنخورند.

وی تصریح کرد: سال گذشته، منابع طبیعی بیش از 200 هکتارکوپه کاری انجام داده است که این امر باعث در اختیار گذاشتن علوفه رایگان برای تغذیه دام های روستائیان می شود.

ایزانلو ادامه داد: ایجاد 6 آبشخور، همراه با مرمت چشمه و احداث آب انبار، توسط منابع طبیعی صورت پذیرفت.

وی افزود: سال اخیر بیش از 69 هکتار، احیاسازی جنگل در منطقه جودر، به وسیله بذر صورت گرفته است.

وی بیان داشت: امسال، منابع طبیعی  در صدد احداث بیش از 1500 مترمکعب سیل بند، اصلاح شیب آبراهه ها در جهت کنترل سیلاب می باشد.

حسن ایزانلو ادامه داد: 124 هکتار علوفه کاری و 39 هکتار غنی سازی جنگل با بذر گیاهان همان منطقه، در راستای کار ما قرار گرفته است.

وی ضمن اشاره به اعلام آمادگی بسیج سازندگی برای همکاری اظهار داشت: در قرارداد های منعقد شده بسیج سازندگی در نقش پیمانکار حضور پیدا کرده و با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی همان منطقه، نه تنها اشتغال ایجاد می کند بلکه در راستای سازندگی نیز گام برداشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها