کارگاه امربه معروف و نهی از منکر بانوان بسیجی سرخه در پایگاه حضرت زینب(س) برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۴۳۵۸
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه، سوقندی مربی و کارشناس مسائل آمران به معروف و ناهیان از منکر در کارگاه امربه معروف بانوان بسیجی که به همت پایگاه حضرت زینب(س) سرخه برگزار شده بود، گفت: امربه معروف و نهی از منکر یک وظیفه عقلانی است یعنی هرانسان  عاقلی اگردچار دنیا گرایی نشود، و عقل و خرد خود را نفروشد امربه معروف و نهی از منکر را می پذیرد یعنی خوبی ها را دوست دارند و از بدی ها بیزارند و دیگران را از کار بد نهی می کنند.

وی با اشاره به مراحل امربه معروف و نهی از منکر بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر ساخته بشر نیست؛ اما بعضی از قوانین ساخته دست بشر است و آن امر به معروف و نهر از منکر وحیانی است و دستور خداوند و در قرآن بیان شده است؛ این فریضه مهم هم در قرآن آمده و هم در سنت و آن یک وظیفه عمومی است مثل نماز که هرکدام احکام خود را دارند و با برای اجرای هرکدام باید احکام خودش را یاد بگیریم.

سوقندی با اشاره به اقسام امربه معروف گفت: در ابتدا بایستی معروف و منکر را شناخت؛ امر به معروف و نهی از منکر یک واجب نیست؛ بلکه دو واجب است که همیشه باهم همراه هستند؛ یعنی وقتی کسی مورد امر به معروف و نهی از منکر قرار می گیرد دوحالت دارد؛ یا مؤمن است و وعظ را می پذیرد یا جاهل است و چیزی را یاد می گیرد.

وی با اشاره به اهداف امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: در جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد فساد وجود ندارد و آن بهترین نظارت عمومی است و پایه آن بر زور و بازو و قدرت ظاهری نیست؛ بلکه پایه آن بر فکر و نظارت عمومی است؛ اگر امر به معروف و نهی از منکر رایج باشد؛ این همه اعتیاد، طلاق و  فساد در جامعه نخواهیم داشت.

 

استاد حوزه و دانشگاه:

راه رسيدن به ارامش  دوري از گناه است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دوری از گناه راه رسیدن به آرامش روحی و  روانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، حجت الاسلام والمسلمين فاضل خراساني  با موضوع "آرامش" در جمع رزمندگان تيپ 12 به ايراد سخن پرداختند .

وی  با اشاره به موضوع آرامش وافسردگي به عنوان دو مسئله  مهم در دنياي امروز به ايراد سخن پرداختند .

این  استاد برجسته علم اخلاق با اشاره به گناه به عنوان پايه اوليه  هر ناراحتي خاطرنشان كرد: بايد در قدم اول از كناه دور شد.

 فاضل خراسانی افراط و تفريط را يكي ديگر از مشكلات امروز شمرد و گفت: اگر به گلدان زياد آب بدهيم ريشه اش مي پوسد و چنانچه به گل آب نرسانيم  خشك خواهد شد .

وی سلامت قلب را مهم شمرد و گفت: بايد با تغذيه مناسب ودوري از مسائل استرس زا سلامت قلب را بالا برد .

این استاد حوزه و دانشگاه تصريح كرد: رابطه جنسي افراطي  هم مشكل  ساز است و همچنين گرسنگي  به ويژه در شب باعث سستي بدن خواهد شد كه تأثير زيادي در مسائل جنسي دارد .

فاضل خراسانی خوردن صبحانه ونهار وشام را ضروري دانسته و اين كه مي گويند  صبحانه را خودت بخور نهار را با دوستت و شام را به دشمنت بده خلاف آموزه هاي و حياني برشمرد وآن را تبليغات دشمنان در سالهاي پيش دانست.

وی سبك زندگي  بويژه سبك تغذيه را بسيار مهم برشمرد و گفت: امروز اساسا بخاطر مدرنيته از غذاي سالم و ارگانيك دور شديم و در كنار آن مقدار مصرف  غذاها نيز باعث بروز بيماريهايي شده كه در گذشته اصلا وجود نداشت.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به اختلال در عادات گفت: پرخوري سم است و به اندازه غذا خورد  ضروري و لازم است.

فاضل خراسانی با اشاره به موضوع زندگي  بي تحرك گفت: متأسفانه تبليغات در دنيا به سمتي مي رود كه هروزقسمتي از تحرك انسان را حذف مي كند؛ ما ايرانيان از گذشته بواسطه زندگي پرتحركمان از نژادهاي سالم وكم مرض بوديم اما متأسفانه بايد گفت در سالهاي اخير بخاطر نبود يك فرهنگ و برنامه مدون و مشخص براي ساماندهي نوع و مقدار مصرف و از سويي بخاطر راحت طلبي خودمان هر روز به عوارضي چون سكته هاي قلبي و مغزي نزديكتر مي شويم؛ لازم است تحرك را در زندگي زياد كنيم و به طور جدي از پر خوري بپرهيزيم و همچنين از مصرف گرايي صرف دوري كنيم و تحرك بيشتر را در زندگيمان برنامه ريزي كنيم.                              

ارسال نظرات
پر بیننده ها