مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جهرم:

برخورد سلیقه ای با نشریات دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی جهرم/۲۱ نشریه در دانشگاه فعالیت می کند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در خصوص نظارت بر نشریات دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: متأسفانه نظارت بعد از چاپ طبق قانون نشریات دانشگاه علوم پزشکی جهرم وجود ندارد.
کد خبر: ۸۹۷۴۳۴۹
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از استان فارس؛ احمد رضا محمد پور، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص نظارت بر نشریات دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: متأسفانه نظارت قبل بعد از چاپ طبق قانون نشریات دانشگاه علوم پزشکی جهرم وجود ندارد ور در واقع فعالیت عمده کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه فقط به مجوز دادن به دانشجو ها جهت انتشار نشریاتشان محدود شده است.

وی با بیان اینکه بعضا اعضای کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه از انتشار نشریات اطلاعی ندارند در ادامه افزود: اعضای کمیته نشریات چاپ شده را مطالعه نمی کنند و زمانی هم که نشریه ای عملی خلاف ضوابط نشریات انجام می دهند این دانشجویان آگاه هستند که موضع گیری می کنند و گاها شکایت نشریه را به کمیته ناظر می برند اما متأسفانه جهت گیری سیاسی در دانشگاه ها باعث شده در برخورد با نشریات به صورت سلیقه ای عمل شود که این مربوط به مراجع بالاتر از سطح دانشگاه هم می شود.

محمد پور در خصوص کمک دانشگاه به پویایی و بالندگی نشریات دانشجویی اذعان داشت: با وجود نواقص مسئولین دانشگاه علوم پزشکی جهرم بویژه معاونت فرهنگی و دانشجویی حاج آقا دست داده، آقای قاسمی مدیر فرهنگی  وخانم معصومی کارشناس مربوطه نسبت به بهتر شدن سطح نشریات نظر کاملا مثبت داشته و حمایت های بسیاری هم داشته اند و در زمینه چاپ٬ حمایت از طراحان٬ برگزاری جشنواره درون دانشگاهی ٫کارگاه های آموزشی و... اقدامات موثری را داشته اند که از آنها تشکر می کنیم.

این فعال دانشجویی با اشاره به  وضعیت کنونی نشریات دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در حال حاضر ۲۱ نشریه در این دانشگاه دارای مجوز هستند که اکثرا فعال و در حال چاپ می باشد که خوشبختانه وضعیت چاپ و انتشار خوب است اما دلایلی از جمله کیفیت نه چندان خوب نشریات پرداختن دانشجو ها به فضای مجازی و کم بودن میزان مطالعه غیر درسی و... باعث عدم استقبالی در شأن نشریه شده است و این می تواند باعث کاهش انگیزه در اعضا نشریات شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار