عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با «بسیج»:

بودجه درمان مردم صرف دستمزد پزشکان می شود

ثروتی گفت: بودجه وزارت بهداشت به جای آنکه صرف درمان کم هزینه مردم شود و بدهی‌های این بیمه با داروخانه ها تسویه شود صرف حقوق نجومی پزشکان متخصص می شود.
کد خبر: ۸۹۷۴۳۳۶
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰

موسی الرضا ثروتی، عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به برنامه بودجه پیشنهادی سال 97 و هزینه کرد های نجومی دولت گفت:چرا اکنون دیگر داروخانه ها به دارندگان دفترچه بیمه سلامت دارو نمی دهند؟ علت آن واضح است  چون اغلب بودجه وزارت بهداشت به جای آنکه صرف درمان کم هزینه مردم شود و بدهی‌های این بیمه با داروخانه ها تسویه شود صرف حقوق نجومی پزشکان متخصص می شود.

وی افزود: وزارت بهداشت و درمان پزشکی به بسیاری از داروخانه های کشور بدهکار است و این مشکلات تبدیل به یک مصیبت برای هزینه بودجه سالانه کشور شده است.متاسفانه دولت یازدهم و دولت دوازدهم در نحوه عملکرد هزینه بودجه نتوانسته به طور صحیح و مدبرانه عمل کنند نکته دیگر در خصوص هزینه بودجه ۹۷ این است که باید بر اساس برنامه ششم توسعه اختصاص یابد.

ثروتی عنوان کرد: متاسفانه دولت محترم جمهوری اسلامی ایران در خصوص ارائه برنامه ششم توسعه اهمال کرد همین امر موجب شد تا رئیس مجلس طی نامه ای خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کند که دولت برنامه ششم توسعه را به مجلس ارائه نمی‌کند.

 بودجه درمان صرف دستمزد پزشکان می شود

عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:  مقام معظم رهبری نیز در جواب نامه رئیس مجلس فرمودند خود مجلس برنامه ششم توسعه را تهیه و تدوین کند  بر همین اساس یک سال وقت مجلس شورای اسلامی گرفته شد تا برنامه ششم توسعه تنظیم شود اما وقتی که برنامه ششم توسعه به اتمام رسید آقای روحانی اعلام کرد که این برنامه را قبول نداشته و آن را به دستگاه های مربوطه ابلاغ نکرد.

ارسال نظرات