مسئول بنیاد کرامت امام رضا(ع) با تشریح وضعیت و اقدامات صورت گرفته برای زلزله‌زدگان کرمانشاه و کوهبنان بر لزوم توجه بیشتر و کمک‌رسانی جدی‌تر به زلزله‌زدگان کوهبنان تأکید کرد.
کد خبر: ۸۹۷۴۳۲۲
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از یزد، حاج حسین یکتا،مسئول بنیاد کرامت امام رضا(ع) ظهر امروز در نشستی در جمع دانشجویان جهادگر یزدی، فعالین فرهنگی و مسئولین تشکل‌های فرهنگی استان یزد که به‌منظور بررسی آخرین وضعیت زلزله‌زدگان کرمانشاه و کوهبنان کرمان در محل حسینیه ام الائمه یزد برگزار شد، با بیان اینکه مردم در کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه حماسه آفریدند، به تشریح برخی اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در مناطق زلزله‌زده پرداخت.

مسئول سابق قرارگاه خاتم الاوصیاء با اشاره به زلزله‌ای که در آخر آذرماه در کوهبنان کرمان رخ داد، افزود: هرچند این زلزله خسارت جانی چندانی نداشته اما باعث شد تا 300 خانه که اکثراً قدیمی بودند تخریب شود و حدود 500 خانه نیز دچار مشکل و برای زندگی ناامن شده‌اند.

این فعال فرهنگی با تأکید بر اینکه زلزله‌زدگان کوهبنان نیازمند توجه بیشتری هستند، تصریح کرد: سرمای شدید این منطقه باعث شده تا مشکلات فراوانی برای زلزله‌زدگان پیش بیاید.

یکتا ادامه داد: اکثر مردم این منطقه با توجه به اینکه کارگر معدن بوده و در این عرصه فعالیت دارند، دچار مشکلات تنفسی هستند و سرما به حدّی است که کپسول‌های اکسیژن این عزیزان داخل چادرها یخ می‌زند و مشکل‌ساز می‌شود.

این جهادگر بسیجی ابراز امیدواری کرد باهمت بلند نیروهای انقلابی و آتش به اختیار و توجه خیرین و فعالان این عرصه، خدمت‌رسانی به مردم شریف این منطقه تسریع شود.

وی با اشاره به اینکه این شهر زلزله‌زده در فاصله تقریبی 250 کیلومتری از یزد قرارداد، اظهار داشت: مردم یزد به‌خصوص فعالان فرهنگی و خیرین در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه نیز پیشگام بودند و امیدواریم در این عرصه نیز باهمت بلند خود بتوانند تا حد زیادی مشکلات مردم منطقه کاهش دهند.

مسئول بنیاد کرامت امام رضا(ع) بابیان برخی فعالیت‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در راستای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان، تصریح کرد: ارتباط‌گیری فعالین این مجموعه‌ها در سراسر کشور با اصناف و گروه‌های مختلف مردمی، برکات خوبی را به همراه داشت و تداوم این ارتباطات و همکاری‌ها در آینده می‌تواند به حل بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی کشور کمک کند.

یکتا در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه دشمنان کشور و انقلاب اسلامی امروز برای واردکردن آسیب‌های مختلف اجتماعی به کشور برنامه‌ریزی کردند، بیان داشت: نیروهای ارزشی و انقلابی باید به این عرصه توجه ویژه‌ای داشته و برای حل معضلات و ناکام گذاشتن دشمنان باید با یکدیگر همدل و همراه باشند.

مسئول سابق قرارگاه خاتم الاوصیاء با تأکید مجدد بر اینکه در کنار جنگ اقتصادی و فرهنگی، جنگ اجتماعی نیز به‌طور ویژه  در دستور کار بدخواهان کشور و انقلاب قرارگرفته، در پایان یادآور شد: دشمن می‌خواهد مردم از ولایت دور کرده و جامعه را نسبت به‌نظام و انقلاب بدبین و بی‌تفاوت کند و فعالان فرهنگی کشور باید بیش‌ازپیش برای گره‌گشایی از معضلات مختلف جامعه و کشور در میدان عمل حاضر باشند. 

ارسال نظرات