رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: معادن موجود در استان یک ظرفیت بزرگ برای توسعه و رشد است وهمه بهره برداران معادن باید با دانش و تکنولوژی روز دراین بخش حضور پیدا کنند.
کد خبر: ۸۹۷۴۲۴۱
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، محمد دروزمی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در دیدار با هیات مدیره خانه معدن استان با بیان اینکه آفت بزرگ معادن کردستان خام فروشی است، اظهار کرد: خام فروشی نه اشتغال و نه ارزش افزوده‌ای را به دنبال دارد لذا باید برای برون رفت از این روش اشتباه راهکار‌های درستی تبیین شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در چند سال گذشته در زمینه فرآوری مواد معدنی اقدامات مناسبی صورت گرفته است، عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های موجود و اصلی در گونه‌های مواد معدنی در کردستان در حال حاضر فرآوری سنگ‌های تزئینی است.

دره وزمی اظهار داشت: معدن داران بزرگ ما هیچ توجهی به فرآوری سنگ‌های تزئینی ندارند و سزاوار نیست سنگ مرمر کردستان خام فروشی شود.

وی در ادامه به غنای استان کردستان در مواد معدنی اشاره کرد و افزود: کردستان یکی از غنی‌ترین مناطق کشور در ذخایر طلا است و با کلنگ زنی معدن طلای سقز که در سفر وزیر کار اتفاق افتاد، نقش کردستان در تولید طلای کشور بی بدیل خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بر تقویت خانه معدن، رفع مشکلات و جلب اعتماد معدنداران جهت عضویت در این تشکل تاکید کرد و افزود: بازسازی و نوسازی وکیفی نمودن تولیدات معدنی باید بصورت جدی در دستور کار همه قرار بگیرد.

دره وزمی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای واقعی نشان دادن فعالیت‌های معدنی افزود: با این تلاش‌ها رویکرد اداراتی نظیر منابع طبیعی و محیط زیست به مقوله معدن عوض شده است و این یک گام و اقدام بزرگ در این راستا بود.


وی خاطر نشان کرد: برای ایجاد توسعه اقتصادی نیازمند ایجاد فرهنگ صنعتی با همراهی و همگامی مردم هستیم و در این راستا مردم باید معادن را عامل توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان تلقی کنند نه فقط آن را یک عامل تخریب و مزاحم قلمداد کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بر ضرورت عضویت همه معدنداران دارای پروانه بهره برداری در خانه معدن تاکید کرد و افزود: از تمامی فرصت‌ها در راستای ایجاد وحدت و همدلی در میان صاحبان معادن استفاده خواهیم کرد و امیدوارم با تلاش‌های صورت گرفته توسعه معادن در استان کردستان به رونق تولید و افزایش اشتغال منجر شود.

دره وزمی یادآور شد: در استان کردستان برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی، جواز تاسیس فرآوری معادنی که قابلیت فرآوری را داشته باشند صادر شده است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات