خبرهای داغ:
معاون بهداشتی شبکه بهداشت – درمان شهرستان تاکستان:

ذائقه افراد از مصرف غذای نمکی، باید به سمت کم نمک، تغییر کند

معاون بهداشتی شبکه بهداشت – درمان شهرستان تاکستان گفت: ذائقه افراد به مصرف غذاهای پرنمک عادت کرده است و این موضوع باید به تدریج تغییر پیدا کرده و به سمت غذاهای کم نمک تغییر کند تا شاهد کاهش میزان شیوع انواع بیماری ها در جامعه باشیم.
کد خبر: ۸۹۷۴۲۰۳
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین مهندس عسگر شریف زاده، معاون بهداشتی شبکه بهداشت – درمان شهرستان تاکستان، در نشست شورای سلامت این شهرستان بیان کرد: ذائقه افراد به مصرف غذاهای پرنمک عادت کرده است و این موضوع باید به تدریج تغییر پیدا کرده و به سمت غذاهای کم نمک تغییر کند تا شاهد کاهش میزان شیوع انواع بیماری ها در جامعه باشیم.
به گفته رییس مرکز بهداشت شهرستان تاکستان، با توجه به اینکه نان یکی از عمومی ترین مواد غذایی مورد مصرف و قوت غالب مردم در کشور است، کیفیت نان نقش مهمی در سلامت و رضایت مصرف کنندگان دارد، پس بنابر این، تحقیق و تلاش به منظور شناخت وضع موجود و ارائه راهکارهای مناسب بهداشتی برای بهبود کیفیت نان، اهمیت ویژه ای دارد. وی افزود: این کار نیازمند آموزش و ارتقای اطلاعات مردم و بالا بردن مهارت نانوایان است که خود آن نیز نیازمند هماهنگی و همکاری بیش از پیش بین ادارات و دستگاه ها سطح شهرستان و ارتقا استاندارد مصرف نمک در نان از سوی متولیان امر است.
مهندس شریف زاده، در خصوص مصرف زیاد نمک در نان گفت: کاهش مصرف نمک در واقع باعث کاهش فشار خون می‌شود و خطر حمله‌های قلبی را که یکی از عوامل تهدید کننده سلامت را کاهش می‌دهد و نه تنها موجب بالا رفتن سلامت عمومی می‌شود،‌ بلکه ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه نجات جان انسان‌هاست.
در این نشست، با حضور معاون فرماندار شهستان تاکستان و نماینده سایر دستگاه ها و ادارات، مصوب شد که مصرف جوش شیرین و نمک در نان، ساماندهی شود. همچنین در طرح ترافیک شهری، مکان های برای دوچرخه سواری و پیاده روی پیش بینی شود.
9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها