عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به ضرورت توجه سازمان برنامه به تورم هزینه های درمانی، گفت: تاخیر در اعلام تعرفه ها برنامه ریزی را برای سازوکارهای بودجه ای با مشکل روبه رو می کند.
کد خبر: ۸۹۷۴۱۸۴
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱

محمد نعیم امینی فرد درخصوص عدم توجه به تعرفه های درمانی سال آینده در لایحه بودجه97، گفت:  در همه ادوار میزان تعرفه ها 4 ماه پس از شروع سال اعلام می شود، بنابراین این موضوع برنامه ریزی برای سازوکارهای بودجه ای درسال را با مشکل روبه رو می کند؛ اما وزارت بهداشت و دبیرخانه شورای عالی سلامت امسال زودتر پیشنهادات خود را درخصوص تعرفه ها به دولت اعلام کردند.

نماینده مردم ایرانشهردرمجلس شورای اسلامی، افزود: متاسفانه این پیشنهادات به بودجه نرسیده و لایحه هم اکنون درکمیسیون تلفیق در مرحله بررسی قرار دارد، بنابراین حداکثر سقف اعتبارات برای وزارت بهداشت و درمان مصوب می شود؛ ضمن اینکه فراتر از سقف امکان مانور اعتباری وجود ندارد، بنابراین امیدواریم حداقل تعرفه ها برای سال آینده درهمان ماه های ابتدایی سال اعلام شود.

وی با تاکید براینکه میزان تورم درهزینه های حوزه سلامت دوبرابر تورم عمومی درکشوراست، تصریح کرد: با توجه به انباشت بدهی بیمه ها به سازمان های ارایه کننده خدمت و بی توجهی به تورم درخدمات حوزه سلامت دربودجه، قطعا بدهی بیمه ها افزایش پیدا کرده و کیفیت خدمات دچار مشکل می شود.

امینی فرد با اشاره به نوع سیستم و شرایط درنظام تعرفه گذاری، گفت: سازمان برنامه و بودجه باید برآوردی ازمیزان تورم داشته و این مسئله را درهزینه ها و منابع سلامت لحاظ کند، هرچند که بعید است با چنین ارقامی دربودجه پیش بینی های لازم درخصوص تغییر درمیزان تعرفه ها صورت گرفته باشد؛ بنابراین با توجه به اینکه منابع و اعتبارات لازم برای افزایش تعرفه ها دیده نشده، بدهی های آشکارو نهان بیمه ها افزایش پیدا می کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود:  امیدواریم وزارت بهداشت با رفع نواقص دراعلام تعرفه ها تغییرات و پیشرفت هایی را دراین مسئله بوجود آورد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت 

ارسال نظرات