مدیر حوزه های علمیه کشور افزود : هر بهانه ای از آنها بگیرید حتما یک بهانه دیگری خواهند آورد و راضی نمی شوند جز آنکه از همه شهدا ، ارزشهای اسلام و انقلاب دست برداریم .
کد خبر: ۸۹۷۴۱۰۳
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد به نقل از میبد آدینه ، حضرت آیت الله اعرافی ، سوارشدن بر موج نقد و اعتراض که ممکن است خیلی از آنها هم حق باشد را یکی از نقشه های دشمنان برشمرد و اظهار داشت : آدم کم عقلی که سریع همه این حرف ها را می زند ، پایتخت اسرائیل غاصب را قدس معرفی می کند و در برابر انقلاب اسلامی شفاف می شود و رسما برای دفاع از اغتشاش جلسه شورای امنیت تشکیل می دهد ، واضحاستکهازانقلاباسلاموملتایرانبغضبرسینهدارد .
مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه در این حوادث فتنه انگیزانه ، امریکاییها ، اسرائیل ، رژیم سعودی و چند دولت حقیر و منافقین و سلطنت طلب ها و همه زخم خوردگان از این ملت و انقلاب آمدند تا شرایط را غبارآلود کنند ، اظهار داشت : طبعا این فتنه انگیزی های دشمنان ادامه دارد و باید بدانیم که امریکایی ها و غربیها تا ما از اسلاممان برنگردیم و از استقلال و انقلابمان دست برنداریم ، دست بردار نخواهند بود.
خطیب جمعه میبد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ما شما امریکاییها را آن سالها از ایران بیرون کردیم ، امروز هم از منطقه بیرون کردیم تصریح کرد : کارها و شیطنت های شما از دید ما مغفول نخواهد بود و حتما این شیطنت و فتنه انگیزی شما تقاص خواهد شد .
آیت الله اعرافی گفت : آنها یک روز انرژی هسته ای را بهانه می کنند و روز دیگر موشک های دفاعی ما را بهانه می کنند ، یک روز احکام اسلام را بهانه قرار می دهند و امروز هم در برجام با همه مسائلی که تشریح شده باز امریکایی ها دبه در می آورند.
مدیر حوزه های علمیه کشور افزود : هر بهانه ای از آنها بگیرید حتما یک بهانه دیگری خواهند آورد و راضی نمی شوند جز آنکه از همه شهدا ، ارزشهای اسلام و انقلاب دست برداریم .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد : اینها در این برهه های اخیر تحمل این را نداشتند که در این همه بحران و امواج سهمگین ناامنی در جهان ، ایران جزیره امن باشد.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد : راه ما این است که ملت بصیر و هوشیار ما در صحنه حضور داشته باشند همانطور که در این ایام دهه بصیرت ، در برابر این اغتشاشات حضور چشمگیر و خیره کننده از خود نشان دادند.
وی با بیان اینکه برای مقابله با اغتشاش و پذیرش نقد دو نکته کلیدی در کنار هم باید مورد توجه قرار بگیرد ، گفت : به فضل خدا این ملت و مسئولان و جامعه بیدار ما هم اشکلات را رفع خواهند کرد و هم در برابر بیگانگان قد علم خواهد کرد و همه آرزوهای آنها را همراه خودشان به گور خواهند فرستاد.
آیت الله اعرافی سپس دوازده محور را در تحلیل این حوادث چنین بیان کرد .
خطیب جمعه میبد در محور اول اظهار داشت : در درون نظام اجرایی ، تقنینی ، اداری ، قضایی و همه آنهایی که در کشور کار و مسئولیت دارند حتما نقطه ضعف هایی وجود دارد که نباید آن را بپوشانیم و مورد بی توجهی قرار دهیم .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود : این نقاط ضعف ها نباید ابزار مسائل جناحی و اختلافات جدید دیگری قرار بگیرد بلکه شناخت این ها مهم است و باید در صدد معالجه منطقی و درست آنها بود .
مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه معالجه چالش ها و گسست ها به این معنانیست که حجم اینها خیلی بالاست یا در مقایسه با سایر کشورها خیلی بحرانی است ، تصریح کرد : وجود این چالش ها خطرزاست و در جامعه و نظام اسلامی همه باید نسبت به اینها حساس باشیم و بدون تعارف به این امور بیاندیشیم .
آیت الله اعرافی ، فاصله مردم و مسئولان و اسیر تجمل و تشریفات شدن توسط مسئولان را خطر و ضعف دوم عنوان و فرهنگ تجمل و تشریفات برای مسئولین را سم مهلک دانست و گفت : اگر دستگاه حاکمه ایران را با همین سعودی ها و امریکایی ها و با خیلی از کشورهای دیگر مقایسه کنیم می بینید که آنها غرق در عیاشی ها و فسادهای بی حد و حسابند ؛ اما در عین حال نباید این مقایسه ما را فریب دهد چرا که ما نظام اسلامی هستیم و مسئولانمان در همه سطوح و طبقات نباید دچار تجمل ، تشریفات و اسراف باشند و به حداقل ضروری باید اکتفا کرد.
امام جمعه میبد افزود : این امر از دیدگاه اسلام بسیار مذوم است و باید هم مردم و هم مسئولین در برنامه ریزی های خود به این موضوع توجه کنند .
آیت الله اعرافی ، فساد و اختلاس را سومین نقطه ضعف در کشور خواند و گفت : فساد و اختلاس نباید بحث جناجی شود البته این موضوع با دستگاههای فاسد و عیاش حاکمان شیطانی دنیا اصلا قابل قیاس نیست ؛ ولی در نظام اسلامی اختلاس و فساد به ویژه جایی که صورت باند پیدا و شبکه می شود و در مراکز مهم نفوذ می کند خطر بزرگی است که باید قاطعانه آن معالجه کرد.
وی خاطرنشان کردن : چهارم ، اختلافات کشنده ای که بین جناح ها و مسئولین است و جایی که از قوانین ، مقررات و فرمان رهبری عبور کند طبعا مردم را ناامید و حساس می کند.
مدیر حوزه های علمیه افزود : پنجم ، ضعف هایی که ما در مدیریت و نظامات اداری و برنامه ریزی ها داریم و علیرغم همه کارهای خوبی که شده است که رهبری هم تاکید کردند ؛ باید قدردان آن همه خدماتی بود که نظام اداری و کارکنان خدوم ما انجام می دهند و هم ضعف های برنامه ریزی را که دچار آن هستیم رفع کنیم .
رئیس جامعه المصطفی العالمیه عدم تبین درست انقلاب و حالات قبل و امروز انقلاب و دستاوردهای آن را ششمین محور از تحلیل خود دراینراستاخواندوگفت : مادرقبلازانقلابواقعانظاموابستهبهغرببودیمکههمهزندگیمادردستبیگانههابودامابعدازانقلابباهمهاینفرازوفرودهاییکهانقلابداشتهاستهمهشاخصهایتوسعهوپیشرفت را رقم زده و در علوم و دانش های مختلف شاخص های گوناگون رشد و توسعه ای را به دست آورده ایم که این دستاوردها در فضاهای مجازی کم شمرده می شود.
امام جمعه میبد خاطرنشان کرد : از آن طرف هم چیزهای پوشالی رژیم سرتاپا غرق در فساد و جریان های فاسد برجسته می شود.
مدیر حوزه های علمیه کشور ، فقر آشکار و نهان در جامعه را هفتمین ضعف برشمرد و اظهار داشت : سطح زندگی قطعا نسبت به قبل بالاتر آمده اما در عین حال دچار شاخص های فقر هم هستیم که کم نیستند.
وی تاکید کرد : نباید به سرعت به اعتراض و نقد توجه کنیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، حاشیه رویهای بی جا را نهمین محور از تحلیل خود عنوان کرد و گفت : این که مسئول بلند پایه ای بر خلاف خطی که نظام ، انقلاب و رهبری تعیین می کنند دنبال کند و در مناظرات انتخاباتی و شرایط دیگر حرمت شکنی کند سم مهلکی است که گاهی مسئولان ما در این دام ها قرار می گیرند.
خطیب جمعه میبد ، بی توجهی به اقتصاد مقاومتی در شرایط بحران های بین المللی را محور دهم دانست و اظهار داشت : البته خیلی از کشورها با انواع این مشکلات اقتصادی مواجه هستند ؛ اما ما در شرایطی در یک انقلاب بزرگ با این هیمنه عظیم جهانی هستیم و باید به خط اقتصاد مقاومتی توجه شود.
آیت الله اعرافی ، عدم توجه به نیازهای نسل جوان از جمله در ازدواج ، مسکن ، کار و ورزش و نشاط درست اجتماعی را یازدهمین ضعف در کشور خواند.
وی ناامید سازی مردم به خاطر ندانم کاریها و اشتباهات را دوازدهمین محور در تحلیل خود بیان کرد و گفت : اینکه ما اختلاف افکنی کنیم ؛ خط قرمزهای ارزشهای اسلام و انقلاب اسلامی ، رهبری و ولایت که مهمترین اصل در نظام الهی است را کم بشماریم ، طبعا با مشکل مواجه خواهیم شد .
مدیر حوزه های علمیه کشور در کنار این ضعف ها تصریح کرد : ما در کنار همه این سلسله ضعف ها ، عوامل خارجی را نباید کم بشماریم.
وی با اشاره به فهرست بلندی از غرض ورزی ها و کینه ورزی ها و اقداماتی که دشمنان داخلی و خارجی انجام می دهند گفت : غرب طرح جامعی دارد تا نگذارد گفتمان ، استقلال و انقلاب ما در جهان پا و خط نو و جدیدی متفاوت با استکبار عالم شکل بگیرد.
ارسال نظرات