نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

برجام خسارت های جبران ناپذیری به کشور وارد کرد/موج جدید فقر و محرومیت در کشور نتیجه ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت است

لطفی گفت: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند که برجام خسارت محض بود و همچنین وزیر امور خارجه اعتماد به آمریکا را اشتباه بزرگی خوانده و رییس بانک مرکزی نیز در مصاحبه ای دستاوردهای برجام را هیچ نام برد.
کد خبر: ۸۹۷۴۰۵۸
|
۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین "محمدنقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام گفت: خسارت های برجام بیشتر و وسیع تر از منفعت و فوائد آن است.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند که برجام خسارت محض بود و همچنین وزیر امور خارجه اعتماد به آمریکا را اشتباه بزرگی خوانده و رییس بانک مرکزی نیز در مصاحبه ای دستاوردهای برجام را هیچ نام برد.
امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: رئیس جمهور محترم، مذاکره با آمریکا را مضحک و مذاکره کنندگان با آمریکا را دیوانه خطاب کرد در حالی که عناصر لیبرال داخلی در طول ۴ سال مذاکره با آمریکا از معتمد بودن این رژیم و راستگو بودن آن می گفتند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لطفی ابراز داشت: حال باید پرسید این افراد چه جوابی برای اقدامات سخیف و جاهلانه و ساده لوحانه و غفلت گونه خود دارند که بر خلاف عقلانیت سیاسی و منافع ملی این فرصت را در اختیار دشمن شماره یک ایران اسلامی گذاشته که آمریکا دستاورد های برجام را برای خود پیروزی بزرگ بداند.
وی با بیان اینکه در برجام خسارت هایی جبران ناپذیر به کشور عزیز و انقلاب اسلامی وارد کرد، گفت: جبران این خسارت ها ده ها سال به طول می انجامد و می توان گفت ه خلاصه نتیجه برجام، تعطیلی مراکز حساس هسته ای و اخراج دانشمندان دلسوز اتمی و پلمپ کردن مراکز تحقیقاتی بود که با زحمت و فداکاری دانشمندان جوان و انقلابی تاسیس شده بود.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نقشه های دشمن برای ایجاد ناامنی در کشور تاکید کرد: القای نا امیدی و ناکارآمدی نظام اسلامی فتنه جدید دشمنان داخلی و خارجی در آینده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ابراز کرد: نگرش غلط و غیر واقعی روشنفکران غربگرا به اقتصاد و تکیه همه جانبه بر برجام و ضعف و ناتوانی تیم اقتصادی دولت سبب شده موج جدیدی از فقر و محرومیت بر کشور تحمیل کند.
خطیب جمعه ایلام با بیان اینکه اغتشاشات چند روز اخیر که به توطئه جدید دشمنان انقلاب اسلامی کلید خورد با ورود قاطع و کوبنده و شکوهمند مردم به صحنه بسته شد، تصریح کرد: در اینکه ابتدای این اغتشاشات، اعتراضات طبیعی و به حق مردم بود شکی نیست، واقعیت امر حاکی از گرفتاری‌های روز افزون اقتصادی و معیشتی مردم طی سال‌های گذشته است.
 
لطفی عنوان داشت: دولت یازدهم و دوازدهم در راستای ساماندهی اقتصادی کشور خدمات قابل توجهی داشته ولی شکوفایی و رونق اقتصادی و خروج از رکود را به برجام گره زدند و از همه مهم‌تر ضعف و ناتوانی مدیریت دولت در برخی عرصه‌ها همانند حقوق‌های نجومی و اختلاس و غارت بیت‌المال از سوی افراد نزدیک به کانون‌های قدرت و ثروت و رانتخواری نورچشمی‌ها و تجمع میلیاردها ثروت در دست اقلیت و تشدید فاصله طبقاتی عامل اصلی برای افزایش محرومیت بود.
 
خطیب جمعه ایلام در ادامه سخنان خود به اظهار نظر برخی در مسؤولان در مورد افزایش هزینه حامل های انرژی اشاره و اضافه کرد: اظهارنظر مسؤولان ارشد اجرایی در خصوص افزایش قیمت انرژی از جمله بنزین و گازوئیل و قطع بخشی از یارانه‌ها و افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی سبب و عامل ایجاد ناامنی و بدبینی و در نهایت اعتراضات مردم نسبت به عملکرد اقتصادی دولت بود.
 
وی ابراز داشت: مشکلات اقتصادی و معشیتی مردم اولویت مهم و اصلی کشور است که متاسفانه مسؤولان هیچ توجهی به این مساله مهم ندارند و هر روز به آمار بیکاران جامعه افزوده می شود که این سبب افزایش سطح نارضایتی مردم خواهد شد، دشمنان انقلاب بر روی این نقطه و اقتصاد کشور تمرکز ویژه ای دارند و از این راه به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی هستند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لطفی در بخش دیگر از سخنان خود به شکست و رسوایی آمریکا در شورای امنیت اشاره کرد و گفت: شکست جدید آمریکا در شورای امنیت بزرگترین رسوایی این رژیم فاسد بوده و اقدام اکثریت اعضای شورای امنیت سیلی محکمی بر چهره سیاه و منفور آمریکا بود.
 
وی یادآور شد: حضور حماسی و پرشور مردم در پاسخ به اغتشاشات اخیر عده ای مزدور، بار دیگر ثابت کرد که این مردم پشتیبان نظام و رهبری بوده و در این مساله نیز سنگ تمام گذاشتند حال نوبت دولت است که مشکلات معیشتی و اقتصادی چنین ملتی را حل کند.
 
لطفی افزود: دستگاه قضایی باید لیدرهای اغشاشات اخیر را مجازات کند چرا که رهبران فتنه جدید، خائن به انقلاب و نظام و مردم هستند.

 

ارسال نظرات