امام جمعه اشتهارد گفت: مردم پیشوا همچون حضرت ابوالفضل (ع) به میدان آمدند، سینه سپر کردند و از حسین زمانشان یعنی امام راحل دفاع کردند.
کد خبر: ۸۹۷۴۰۱۲
|
۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج  ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله ولدبیگی امشب در مراسم استقبال از پرچم متبرک حضرت عباس (ع) در جمع مردم پیشوا و در صحن مطهر حضرت امامزاده جعفر (ع) بیان داشت: مردم پیشوا بنای 14 خرداد را در تاریخ نهادند و مبارزه را در برهه‌ای از تاریخ زنده و احیا کردند.

مردم پیشوا زمان انقلاب از امام راحل جانانه دفاع کردند

ولدبیگی گفت: امروز قبر طیب رضایی که مجذوب شد و با یک جرقه به خدا رسید، زیارتگاه بسیاری از کسانی است که به زیارت بارگاه حضرت عبدالعظیم (ع) مشرف می‌شوند.

امام جمعه سابق مهران با بیان اینکه طیب رضایی دو ویژگی داشت، ادامه داد: هر چه خلاف می‌کرد و اهل هر کاری که بود، وقتی خیمه اباعبدالله (ع) به پا می‌شد، علمدار خیمه، گریه کن مجلس و رونق‌بخش محفل بود و با محرم و صفر عجین می‌گشت.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های طیب رضایی مردانگی وی بود؛ یک روز طیب رضایی با نوچه‌هایش در خیابان می‌رفتند که به پیرمرد سیدی برخوردند که شال سبزی به کمربسته و مقداری وسیله هم کنار خیابان گذاشته بود؛ پرسید آقاسید چه‌کار می‌کنی؟ گفت صاحب‌خانه جوابم کرده و بیرونم انداخته است.

ولدبیگی یادآور شد: طیب به نوچه‌هایش گفت تا وانتی گرفتند و وسایل سید را در وانت گذاشتند و جلوی خانه کوچکی پیاده کردند.

وی افزود: طیب رو به سید گفت این خانه را تازه برای خودم ساخته بودم که بیایم در آن زندگی کنم اما آن را به نامت می‌زنم؛ ولی از تو ضمانت می‌گیرم که روز قیامت به مادرت فاطمه (س) بگویی یک‌خانه برای من مهیا کند تا طیب رضایی روز قیامت بی‌خانمان و شرمنده زهرا (س) نباشد.

امام جمعه اشتهارد گفت: سال 1342 و بعد از اینکه امام را گرفتند، مردم عزیز، بصیر، نترس، شجاع، فداکار و جوانمرد پیشوا آن حرکت را به راه انداختند و طیب رضایی هم بازار تهران را بست؛ مزدوران رژیم او را گرفتند و به زندان انداختند؛ بعد از شکنجه به او می‌گویند که بگو من از امام پول گرفتم که بازار تهران را ببندم و آشوب به پا کنم؛ پاسخ داد من پول نگرفتم و به خاطر جدش و مادرش فاطمه زهرا (س) بازار تهران را بستم و من از ذریه فاطمه (س) دفاع کردم.

وی بیان کرد: به امام گفتند که شخصی در زندان چنین گفته و امام فرمودند سلامت مرا به طیب برسانید.

ولدبیگی ادامه داد: برای رسیدن به خدا حتماً باید از مسیر حضرت اباعبدالله (ع) بگذریم؛ ائمه اطهار باب الله هستند.

امام جمعه سابق مهران گفت: برای رسیدن ائمه اطهار (ع) و امام عصر (عج) که امام حی و حاضر است، دو راه و مسیر وجود دارد.

وی افزود: یکی آهسته آهسته و به قول آیت‌الله بهجت با اموری مانند صدقه دادن و به یاد امام زمان (عج) بودن و دیگری راه میانبر برای رسیدن به امام زمان (عج) است؛ این راه میانبر شامل جور شدن با دستگاه اباعبدالله (ع) و قضای حاجت مردم است.

امام جمعه سابق مهران گفت: امام را گرفتند و انقلابیون را اذیت کردند؛ آنجا مرد می‌خواهد که بلند شود و مثل حضرت ابوالفضل (ع) از حسین زمانش دفاع کند و مردم پیشوا همچون حضرت ابوالفضل (ع) به میدان آمدند، سینه سپر کردند و از حسین زمانشان یعنی امام راحل دفاع کردند.

وی گفت: مردم پیشوا تمام سختی‌ها و گلوله‌ها را به جان خریدند و کفن‌پوش رفتند تا بگویند جانمان را برای دفاع از حریم ولایت در طبق اخلاص گذاشته‌ایم.

امام جمعه اشتهارد اظهار کرد: مرحبا به نماینده حرم حضرت عباس (ع) که در سفرهای استانی در ایران اسلامی ابتدا تهران و از میان شهرهای استان تهران، پیشوا را انتخاب کردند؛ زیرا که مردمش تأسی کرده به حضرت ابوالفضل (ع) هستند و با همان خصوصیات یعنی شهامت، شجاعت، غیرت و فداکاری برای حسین زمانشان یعنی مقام معظم رهبری جان‌ثناری می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها