به میزبانی استان مرکزی برگزار می‌شود :

صعود سراسری کوهنوردان کشور به قله شهباز در دهه فجر

رئیس هیأت کوهنوردی استان مرکزی گفت: صعود سراسری به قله شهباز با حضور منتخبین کشور به میزبانی استان مرکزی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۷۳۹۸۲
|
۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سیامک رضایی رئیس هیأت کوهنوردی استان مرکزی اظهار کرد: با حضور 350 نفر از منتخبین کوهنوردی کشور صعود سراسری به قله شهباز به میزبانی استان مرکزی برگزار می‌شود.

وی افزود: قله شهباز 3 هزار و 388 متر ارتفاع دارد که این برنامه 11 تا 13 بهمن‌ماه با شرکت استان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود و استان‌ مرکزی با سهمیه 40 نفری در این صعود شرکت خواهد کرد.

رضاییگفت : به منظور کاهش حوادث کوهنوردی در فصل زمستان ستاد پیشگیری از حوادث کوهستان متشکل از 40 امدادگر آموزش‌دیده فعالیت خود را با استقرار در منطقه گردو آغاز کرده است.

رئیس هیأت کوهنوردی استان مرکزی تصریح کرد : این گروه از توانایی لازم به منظور امدادرسانی لحظه‌ای، احیا، حمل مصدوم در ارتفاعات برخوردار است.

وی یکی از چالش‌ها و مشکلات پیشروی هیأت را عدم حمایت از سوی مسئولان در تأمین تجهیزات امداد کوهستان دانست و بیان داشت: خرید تجهیزات امداد کوهستان به هزینه‌های بسیار بالایی نیاز دارد که تأمین این هزینه‌ها از عهده هیأت خارج است و می‌طلبد ستاد مدیریت بحران بسترهای لازم برای بهره‌مندی از امکانات هلال احمر در هنگام بروز حوادث را فراهم کند، چرا که کوهنوردان امدادگر می‌توانند در هنگام بروز حوادث بازوی پرتوان هلال احمر باشند.

رئیس هیأت کوهنوردی استان مرکزی بیان داشت: در حال حاضر یک هزار نفر به صورت سازماندهی شده در رشته کوهنوردی در استان فعالیت دارند.

به گفته وی ارتفاعات شهباز، مالاگا، لجور، سفیدخانی مناطق خوبی برای فعالیت کوهنوردی هستند که پیشنهاد می‌شود علاقه‌مندان به کوهنوردی زیر نظر مربیان و سرگروه‌ها این مناطق را برای فعالیت خود انتخاب کنند.

رضایی با اشاره به فعالیت بیش از یک‌صد مربی کوهنوردی در استان گفت: در حال حاضر 6 باشگاه کوهنوردی در استان برای اخذ مجوز پرونده تشکیل داده‌اند که از این تعداد سه باشگاه موفق به اخذ مجوز شده‌اند.

ارسال نظرات