خبرگزاری بسیج: روزی جوانی کنار رودخانه دراز کشید، سرش را بر آب گذاشت و شروع به نوشیدن آب کرد؛ پیر مردی این صحنه را دید، خطاب به جوان گفت: پسرم اینطوری آب نخور فهمت کور می شود. جوان گفت: فهم چیست؟! پیرمرد گفت: هیچی آبت را بخور!
کد خبر: ۸۹۷۳۹۷۲
|
۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۶

ماجرای آلودگی هوا در کشور ما هم بی شباهت به موضوع این پیر مرد و جوان نیست. هر چه رسانه های مختلف از جمله رادیو و تلویزیون، روزنامه ها، خبرگزاری ها و اقشار مختلف مردم و مسئولان هشدار می دهند که وضعیت هوا در شرایط بحرانی و اضطرار قرار دارد و به خاطر آلودگی هوا روزانه عده زیادی از افراد ناتوان، سالمندان و بیماران راهی بیمارستان می شوند و عده ای بر اثر مشکلات تنفسی و ریوی جان خود را از دست می دهند، گویا برخی از مردم گوششان بدهکار نیست و انگار نمی فهمند که آتش درست کردن جان هموطنان را می گیرد و کار خودشان را انجام می دهند.

نمونه اش آقایان معتادی است که برای بدست آوردن 500- 600 گرم سیم مفتول که در وسط تایر قرار دارد، 20-30 کیلو گرم لاستیک خودرو را آتش می زنند تا بعد از ساعت ها فرستادن دود غلیظ و سیاه به آسمان و خاکستر شدن لاستیک، سیم ها را از لای آن خارج کنند و بفروشند تا خرج مواد خود را بدست بیاورند.

متاسفانه تر اینکه خیلی از مردم بارها شاهد این صحنه ها بوده اند اما کمتر کسی نسبت به این موضوع احساس مسئولیت می کند و به این افراد تذکری داده نمی شود.  

علی اشرف خانلری

ارسال نظرات