لبیک فرزند مددجوی کمیته امداد به فرمان رهبر معظم انقلاب؛
فرزند یکی از مددجویان کمیته امداد در جنوب کرمان چهاردیواری نشدن‌ها را شکست و با تلاش خود و یاری این نهاد خواستن را به توانستن تبدیل کرده و کارآفرینی شد که چندین نفر را تحت حمایت خود قرار داده است.
کد خبر: ۸۹۷۳۹۰۹
|
۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، جمهوری اسلامی ایران در موقعیت کنونی بیش از هر زمانی دیگر به کارآفرینی و فرصت آفرینی و ایجاد زمینه برای اشتغال و توسعه تولید در داخل نیاز دارد.

 
در حالی که شهرستان‌های شمال استان کرمان در دهه های گذشته با سرعت به سمت صنعتی شدن رفتند اما جنوب کرمان هنوز با صنعت فاصله زیادی دارد.
 

جنوب کرمان با وجود استعدادهای فراوان هنوز با فقر و محرومیت دست و پنجه نرم می کند. در حالی که جوانان تحصیل کرده زیادی در شهرستانهای این منطقه وجود دارند اما نبود زمینه اشتغال سبب مهاجرت آنها به استانهای اطراف شده است چرا که هیچ کارگاهی با توجه به استعداد آنها در این منطقه وجود ندارد.

 
 
اما با این وجود فرزند یکی از مددجویان کمیته امداد در جنوب کرمان چهاردیواری نشدن‌ها را شکست و با تلاش خود و یاری این نهاد خواستن را به توانستن تبدیل کرده و کارآفرینی شد که چندین نفر را تحت حمایت خود قرار داده است.
 
کارآفرینی از جمله راه‌های موثر در پیشبرد اهداف اقتصادی جامعه و خانواده است، ایجاد اشتغال با توجه به توانایی‌های فردی یکی از امتیازات ویژه برخی افراد است که با تکیه بر استعدادها و همت خود و گاه با سرمایه اندک برای خود و عده‌ای دیگر شغل ایجاد می‌کنند.نقش بانوان در کارآفرینی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که بانوان نیز با استفاده از توانایی و استعداد و پشتکار خود توانستند به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای برسند.
 
 
حنیفه صادقی، فرزند یکی از مددجویان جنوب کرمان که با دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و راه‌اندازی مغازه خیاطی موفق به توسعه کار خود و راه‌اندازی دو کارگاه خیاطی و یک مغازه خیاطی دیگر در شهرستان منوجان شده است و هم‌اکنون به‌عنوان کارآفرین موفق مشغول به فعالیت است، گفت: با راه‌اندازی این کارگاه‌ها و مغازه‌های خیاطی موفق به اشتغال هفت نفر شده است.
 
وی بابیان اینکه خانواده وی در سال ۸۷ به دلیل فوت سرپرست تحت حمایت کمیته امداد قرارگرفته‌اند، افزود: پس از تحت حمایت قرار گرفتن با توجه به اینکه مستمری کمیته امداد جوابگوی نیازهای وی و خانواده‌اش نبوده وهم چنین با توجه به توانایی، علاقه و استعدادی که در انجام کار خیاطی داشته به واحد خودکفایی کمیته امداد منو جان مراجعه و با دریافت ۱۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال در سال ۹۴ اقدام به راه‌اندازی کارگاه خیاطی می‌کند.
 

این فرزند مددجو ادامه داد: با تلاش و پشتکار و حمایت‌ها و نظارت‌های کمیته امداد موفق به توسعه کار خود و راه‌اندازی دو کارگاه تولید تشک و بالش و یک مغازه خیاطی دیگر در شهرستان منوجان شدم و با درآمدی که از این طریق کسب کردم توانستم علاوه بر تأمین مخارج خود مخارج دیگر اعضای خانواده را تأمین کنم و هم‌اکنون خانواده‌ام خودکفا و از تحت حمایت این نهاد خارج‌شده‌اند.

 
وی افزود: امسال نیز با دریافت ۳۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال از کمیته امداد به دنبال توسعه بیشتر کار و راه‌اندازی کارگاه‌های بیشتری در شهرستان منوجان هستم و با راه‌اندازی این کارگاه‌ها افراد بیشتری را مشغول به کارخواهم کرد.
 
صادقی از ارسال محصولات تولیدی خود به سایر شهرستان‌های استان کرمان و هم‌چنین شهرستان رودان از توابع هرمزگان خبر داد و گفت: هم‌اکنون ماهیانه بیش از پنج میلیون تومان درآمدزایی دارم.
 
این کارآفرین موفق افزود: راه‌اندازی کارگاه‌های تولید تشک و بالش و مغازه‌های خیاطی خیلی روی زندگی خود و خانواده‌ام تأثیر مثبت داشته و هم‌اکنون به لطف پروردگار و حمایت‌های کمیته امداد خانواده‌ام هیچ مشکل مالی و روحی ندارند.
 
علی ای حال، تحولات بزرگ اقتصادی و گسترش روز افزون فن اوری اطلاعات وارتباطات موجب بروز راهکارهای جدید برای تسریع فرایند توسعه شده است از این رو کارفرینی به عنوان یک فرایند گسترده و تاثیر گذار در اقتصاد بشمار می آید که با نوآوری اقتصادی سهمی مهم در ساخت اجتماعی و اقتصادی جامعه دارد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات