به همت بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر صورت گرفت:
بیمارستان صحرایی به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر در آموزشگاه صائب بخش بوشکان به مدت 5 روز برپا و به مردم این بخش خدمات رسانی کرد.
کد خبر: ۸۹۷۳۹۰۲
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر گفت: این سازمان در راستای ارائه خدمات امدادی و درمانی و همچنین به منظور غربالگری مراجعین و کشف موارد بیماری اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی نموده است که این بیمارستان از روز یک شنبه 17 دی ماه تا روز پنج شنبه 21 دیماه به مدت 5 روز دایر می باشد و طیف وسیعی از خدمات آموزشی، غربالگری و درمانی را به مردم کلمه و روستاهای همجوار آن ارائه می دهد.

دکتر مراد علی فولادوند تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهر و دهستان های همجوار آن در پشتکوه دشتستان و دسترسی سخت آنها به خدمت تخصصی درمانی در سه روز ابتدائی ارائه خدمات درمانی در این بیمارستان روزانه بیش از هزار نفر بیمار مراجعه نموده اند و تخمین زده می شود که تا پایان برپائی بیمارستان بتواند به بیش از 6 هزار نفر خدمات درمانی تخصصی ارائه نماید.

برپایی بیمارستان صحرایی در کلمه

خدمات تخصصی این بیمارستان عبارت از: حضور متخصصین رشته های مختلف پزشکی از جمله داخلی، اطفال، زنان و زایمان، کلیه و مجاری ادراری، قلب و عروق، ارتوپدی، گوش و حلق و بینی، چشم پزشکی، ریه، مغز و اعصاب، روانشناسی، تغذیه، رادیولوژی و سونوگرافی و همچنین استقرار خدمات آزمایشگاهی و تزريقات و پانسمان و داروخانه است. در این بیمارستان صحرایی بیماران مراجعه کننده ابتدا به وسیله 4 نفر پزشک عمومی ویزیت شده و سپس به متخصصین مربوطه ارجاع داده می شوند و سپس متخصصین نیز پس از ویزیت و دستور آزمایش، رادیولوژی و سونوگرافی در صورتیکه بیماران به پیگیری خدمات درمانی نیاز داشته باشند آنها را با برگ ارجاع به بیمارستانهای مرکز استان یا شهرستان دشتستان ارجاع می دهند تا در آنجا نیز با پیگیری بسیج جامعه پزشکی خدمات درمانی را بصورت رایگان دریافت نمایند.

برپایی بیمارستان صحرایی در کلمه

تمامی خدمات ارائه شده در این بیمارستان از جمله ویزیت پزشکان عمومی و متخصص، دارو، رادیولوژی، سونوگرافی و تزريقات و پانسمان بصورت رایگان ارائه می شود و هیچگونه وجهی بابت این خدمات از بیماران مراجعه کننده دریافت نمی شود.

برپایی بیمارستان صحرایی در کلمه

ارسال نظرات