امام جمعه موقت هرات در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: دین‌مداری مردم اغتشاشات اخیر را خنثی کرد.
کد خبر: ۸۹۷۳۹۰۱
|
۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم، حجت الاسلام غلامرضا محمودی امام جمعه موقت هرات در جلسه شورای فرهنگ عمومی به بیان راهکارهای احیای نماز در شهرستان اشاره و اظهار داشت: حضور مسئولین در نماز جماعت، فعالیت پر رنگ نهادهای آموزشی و فرهنگی ،پخش اذان در ادارات و استفاده از ظرفیت بسیج میتواند نمونه ای راهکارهای احیای نماز در شهرستان خاتم باشد.

امام جمعه موقت هرات با بیان اهمیت مسجد به عنوان مهم‌ترین پایگاه برای ترویج قرآن و اهل بیت (ع) بر لزوم توجه به فرهنگ مسجد محوری تاکید کرد.

محمودی مسجد محوری،نماز محوری و ولایتمداری را از مهمترین ویژگی های جوانان ایرانی برشمرد و گفت: در جریان فتنه اخیر و اغتشاشات خیابانی، مردم با بصیرت و آگاهی پشت نظام و رهبری ایستادند و نگذاشتند نظام به مخاطره بیفتند که این نشان دهنده دینمداری و مسجدی بودن جوانان این مرز و بوم است.

توسل بر قرآن مهمترین مقدمه‌ برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی

وی وحدت و توسل برقرآن را مقدمه‌‏ای برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی عنوان و خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام همیشه درصدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران هستند و زمانی موفق می شوند بر ما پیروز شوند که بتواند قرآن و نماز را از جوانان بگیرند.

محمودی احیای نماز را از مهمترین برنامه ها در ادارات برشمرد و اظهار داشت: مسئولین و دستگاه های اجرایی باید به مقوله نماز بیش از پیش توجه کنند و اهمیت نماز را برای نسل جوان تبیین کنیم.

مساجد،سنگر مقابله با جنگ نرم

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خاتم در جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به جنگ نرم دشمنان، مساجد را سنگرهای مقابله با جنگ نرم دشمن دانست و اظهار داشت: دشمنان با تمام امکانات در قالب تهاجم فرهنگی و جنگ نرم در حال ضربه زدن به فرهنگ اسلامی ما هستند و در این مسیر، جوانان و نوجوانان ما بیشتر در معرض خطر هستند بنابراین باید با یک برنامه‌ریزی مناسب آنان را در مقابل تهاجم دشمن مصون نگه داشت.

سرهنگ حسین آزادی نژاد گفت: نقشی که مساجد به عنوان محور و توسعه فرهنگی دینی در جامعه دارند، دشمنان را بر آن داشته تا با برنامه ریزی وسیع و گسترده بخواهند تا جوانان از این محافل که به عنوان سنگر مبارزه با جنگ نرم هستند، دور شده تا به آسانی فرهنگ غربی و دلخواه خود را جایگزین فرهنگ اسلامی در اندیشه و تفکر جوانان بکنند.

لزوم برنامه ریزی فعالیت ادارات شهرستان با رویکرد مسجد محوری

وی با تاکید بر توصیه های دینی مبنی بر اقامه نماز اول وقت و جماعت، از مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان خواست، حضور خود را در صف های نماز جماعت پررنگ تر کنند.

آزادی نژاد گفت: در حال حاضر 17 روحانی در شهرستان مستقر هستند که در مساجد به اقامه نماز مشغول هستند بنابراین ما مسئولین وظیفه داریم ضمن سرکشی از این عزیزان در جریان مشکلات آنان نیز قرار بگیریم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خاتم با انتقاد از فعالیت های کم رنگ ستاد اقامه نماز در شهرستان خواستار بازبینی اعضای هیئت امنای مسجد منطقه شد.

آزادی نژاد گفت: تمام مسائل ارزشی جامعه ما از مساجد و پایگاه های مذهبی نشأت می گیرند بنابراین باید تمام فعالیت های اجتماعی و فرهنگی با رویکرد مسجد محوری برنامه ریزی شده و تمامی فعالیت های ادارات در زمینه فرهنگی،ورزشی و هنری و غیره تا حد امکان در مساجد انجام شود.
ارسال نظرات