مانور رفع آلودگی های زیست محیطی بعد از زلزله در شهرری برگزار شد

خبرگزاری بسیج: مانور زیست محیطی با رویکرد مدیریت بحران آلودگی های زیست محیطی ناشی از زلزله و حوادث غیرمترقبه از سوی شهرداری منطقه 20 برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۳۸۷۱
|
۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 احمد غلامی دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 20 با اعلام این مطلب گفت: رهاشدن زباله ها در معابر شهری یکی از مسائل مهمی است که بعد از رخداد زلزله اتفاق می افتد و عدم مدیریت این مسئله موجب شیوع بیماری های عفونی و آلودگی های زیست محیطی خواهد شد.

غلامی افزود: برای ایجاد آمادگی و نحوه مدیریت آلودگی های زیست محیطی بعد از زلزله، مانوری با حضور ارگان های عضو ستاد مدیریت بحران منطقه 20 اجرا شد.

وی ایجاد آمادگی و هماهنگی بین واحدها و ارگان های عضو ستاد مدیریت بحران را از اهداف مهم برشمرد و ادامه داد: در قالب سناریو این مانور، زلزله فرضی 5.2 ریشتری در شهر ملارد اتفاق افتاد و جمع آوری زباله با مشکل روبرو شد که برای رفع تهدیدات زیست محیطی عوامل خدمات شهری و نیروهای داوطلب مردمی برای پاکسازی معابر محله 13 آبان وارد عمل شدند.

غلامی ارتقاء آمادگی و ایجاد هماهنگی نیروهای درون سازمانی و برون سازمانی عضو ستاد مدیریت بحران منطقه در کلیه سطوح فرماندهی و عملیاتی، و بازبینی توانائیها و سنجش نقاط ضعف و قوت را از اهداف این مانور عنوان کرد و گفت: سازمان های اجرایی و امدادی همچون آتش نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان شهرری، راهور، ستاد بحران شهرداری ناحیه 3 در این مانور حضور داشتند و اقدامات لازم در خصوص جمع آوری زباله و پاکسازی(گندزدایی)و شستشوی  معابر و فضای سبز امداد رسانی و پیشگیری از تشدید حوادث انجام شد.

 

 

ارسال نظرات