باحضور جانشین ستاد امور بانوان امربه معروف و نهی از منکر کشور کمیسیون امور بانوان ستاد امر به امروف و نهی از منکر بامحوریت استان سیستان و بلوچستان برگزارشد
کد خبر: ۸۹۷۳۸۶۱
|
۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست منطقه پنج امور زنان و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر با حضور جانشین امور بانوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور و اعضای کمیسبون بانوان ستاد، مسئولان امور بانوان استان‌های کرمان، یزد، خر اسان جنوبی، خراسان شمالی و رضوی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزارشد.

در این نشست آیت الله سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان به نقش مهم و ارزنده بانوان در احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: حضرت خدیجه (س) اولین زن مسلمانی بود که در تاریخ اسلام در تربیت اسلامی، تحکیم و ترویج دین و اعتلای اسلام، تلاش کرد.

وی افزود: اعتبار، نام و نشان، جایگاه و منزلت اجتماعی و سرمایه‌های مادی حضرت خدیجه (س) برای پیشرفت اسلام هزینه شده است.

وی از حضرت خدیجه (س) به عنوان رکن رکین اسلام نام برد و افزود: اقدامات این بانوی گرامی در اعتلای اسلام موثر بوده است به گونه‌ای که در قرآن کریم نیز به پاسداشت تاثیرگذاری این بانوی بزرگ اسلام تاکید فراوان شده است.

نماینده، ولی فقیه در ادامه تصریح کرد: بزرگ بانوی اسلام مروج، مبلغ و مشوق دین اسلام بود که بهمین علت زنان عصر وی  رابطه خود را با او قطع کردند.

وی ادامه داد:یک خانم می‌تواند حلقه وصل بشریت باشد همانطور که  امروزه حضرت خدیجه (س) بر تارک تاریخ خورشیدی تابنده است.

وی خاطرنشان کرد: بانوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر از جایگاه ارزنده‌ای برخوردار هستند چراکه می‌توانند گام‌های موثری در احیاء این امر مهم بردارند.

وی با تاکید بر این مطلب که اسلام بیش از آنکه مدیون مردان باشد مدیون زنان است ،گفت: درصدر اسلام مرهون خدمات حضرت خدیجه (س) در وقایع بعد از رحلت پیامبر مرهون حمایت حضرت زهرا (س) در حماسه عاشورا مرهون حضرت کبری (س) و در تاریخ انقلاب اسلامی هم تردیدی نیست اگر بانوان ایرانی در نقش مادری و همسری حضور نداشتندحضور رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس این قدر پررنگ نبود.

جانشین امور بانوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز در این نشست با اشاره به این مطلب که امر به معروف امر به خوبی هاست و آنچه که همه در خانواده هایشان انجام می‌دهند برگرفته از مهربانی و عاطفه و وفای به عهد می‌باشدگفت: امر به معروف عمل به نیکی‌ها و عمل صالح است و امروزه همه بانوان در تربیت فرزندان خود این معروف را رعایت می‌کنند.

مریم پوریامین ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، شناسایی ظرفیت آن، کمک به تشکیل جمعیت‌ها، ستاد‌های مردمی فعال، حمایت همه جانبه از حمایت قانونی از آمران به معروف و ناهیان از منکر، پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با همکاری ستاد در خصوص راهکار‌های اجرای عفاف و حجاب ارائه گزارش سالانه به مقام معظم رهبری را از برنامه‌های اجرایی ستاد امور بانوان کشور در حوزه امر به معروف و نهی از منکر برشمرد.

وی در ادامه ارائه راهکار‌های موثر و اثربخش در اجرای برنامه‌های ستاد در حوطه زنان و خانواده، آسیب شناسی امر به معروف و نهی از منکر در حوزه زنان و خانواده، ارائه پیشنهاد اولویت‌های معروف و منکر در این حوزه، ارائه مشاوره و سیاست‌های اثربخش در اجرای برنامه‌ها، جذب مشارکتی و استفاده از توان تشکل‌ها و نهاد‌ها برای پیشبرد اهداف حوزه زنان و خانواده را از عمده فعالیت‌های کمیسیون امور زنان و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.

وی تصریح کرد: کمیسیون‌های امور بانوان در استان‌ها باید دبیرخانه تشکیل داده و با تهیه کتابچه افراد عضو کمیسیون خود را بر طبق قانون انتخاب کرده و با نامه نگاری افراد عضو این کمیسیون را در جلسات دعوت و جلسات را به طور مستمر در استان‌ها اجرا کنند.
ارسال نظرات