مدیر اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: با هدف ایجاد اشتغال پایدار به300 نفر از شهروندان در نقاط مختلف استان آموزش تولید قارچ در فضای باز داده شد
کد خبر: ۸۹۷۳۸۴۱
|
۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
مهدی فراهی شهری در گفت و گو با خبرنگار بسیج، افزود: معمولا عرصه‌های پرورش قارچ در تاریک خانه و فضای محدود و بسته انجام می‌شود، اما در این کارگاه که با حضور استاد کشوری برگزار شد، پرورش قارچ در فضای باز آموزش و استاد حاضر در کارگاه، خرید محصولات تولیدی فراگیران دوره را تضمین کرد.
وی ادامه داد: این قارچ تولیدی برای خوردن و به عنوان غذای ماهی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به صرفه اقتصادی داشتن پرورش قارچ، خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت موجود در استان و بیکاری جوانان، پرورش قارچ می‌تواند تضمین کننده اشتغال پایدار باشد.
این مسئول بیان کرد: در زابل و زاهدان ۳۰۰ نفر آموزش این دوره را دیده اند و درصورتی که تولید محصول قارچ را به ثمر برسانند، قراردادی برای خرید محصولات با آن‌ها بسته خواهد شد.
وی گفت: کسانی که بعد از این دوره به دنبال کسب مدرک فنی و حرفه‌ای بروند و پس از آزمون بتوانند مدرک را بگیرند، می‌توانند از نهاد‌های مختلف برای رونق کسب و کار خود تسهیلات دریافت کنند و این درحالی است که از نظر بسیج سازندگی این افراد توانمند بوده و توانایی انجام کار را دارند.
فراهی شهری تصریح کرد: برای بسیج سازندگی داشتن مدرک ملاک نیست و نوع فعالیت و اجرایی شدن طرح مورد تاکید است و می‌توانیم به این افراد تسهیلات اقتصاد مقاومتی از مبلغ ۵ تا ۱۵ میلیون تومان به آن‌ها با بازپرداخت ۳ ساله و سود کم پرداخت کنیم.
وی ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار، محرومیت زدایی، توان افزایی افراد و تحقق فرامین مقام معظم رهبری در نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی از اهداف برگزاری این کارگاه بوده است.
گفتنی است این کارگاه آموزش مهارتی پرورش قارچ در فضای باز به مدت دو روز برای علاقمندان بسیجی، فرزندان بازنشستگان سپاه و بهبود یافتگان طرح ترک اعتیاد قرارگاه جواد الائمه سپاه در زابل و زاهدان و منطقه سیستان برگزار شد.
ارسال نظرات