کارشناس پلیس فتای استان البرز:

فراگرفتن راه‌های مقابله با تهدیدات فضای مجازی از ملزومات عصر حاضر است

کارشناس پلیس فتای استان البرز گفت: بالا بردن سطح آگاهي مردم و كاربران از عوامل اصلی کاهش آسیب‌پذیری‌ها و عوامل مؤثر در وقوع جرم سايبري‌ است.
کد خبر: ۸۹۷۳۸۳۲
|
۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، کارشناس پلیس فتا استان البرز با حضور در جمع کارکنان شرکتی در شهرستان هشتگرد بیان کرد: رایانه‌هایی که دیگران هم به آن دسترسی دارند اصلاً جای مناسبی برای وارد نمودن اطلاعات محرمانه، چک کردن حساب‌های مالی، خرید‌های اینترنتی و ورود به ایمیل نیست.

فراگرفتن راه‌های مقابله با تهدیدات فضای مجازی از ملزومات عصر حاضر است

وی افزود: دستیابی به اطلاعات فردی شما از راه‌های گوناگونی امکان‌پذیر است که این فرایند ممکن است از طریق سخت‌افزاری صورت پذیرد پس گاهی به پشت کیس رایانه‌تان دقت کنید تا از عدم وجود Key Logger سخت‌افزاری مطمئن شوید.

این کارشناس سایبری ادامه داد: یک آنتی‌ویروس مطمئن می‌تواند تا حد زیادی رایانه‌ی شما را در مقابل خطرات امنیتی محافظت نماید پس بدانید که آنتی‌ویروس‌های قفل‌شکسته، نمی‌توانند مطمئن باشند؛ بنابراین استفاده از نسخه‌های مجانی قابل دانلود در سایت‌های بعضی از شرکت‌های تولید‌کننده آنتی‌ویروس‌ها، بهتر از به‌کارگیری نسخه‌های قفل‌شکسته است. ضمن اینکه توجه داشته باشید، آنتی‌ویروس شما باید بروز باشد تا بتواند بدافزارهای جدید را نیز شناسایی نماید.

وی با اشاره به ویروس‌ها اضافه کرد: مراقب فایل‌هایی که ظاهر فریبنده دارند باشید و هیچ فایل اجرایی را تا پیش از بررسی آن توسط آنتی‌ویروس در رایانه‌تان اجرا نکنید. اگرچه در صورت فعال بودن آنتی‌ویروس، فایل‌ها پیش از اجراشدن، به‌صورت خودکار بررسی خواهند شد.

این کارشناس گفت: درعین‌حال توجه داشته باشید که نرم‌افزارهای رایانه شما مثل سیستم‌عامل ویندوز هم لازم است بروز شوند ضمن اینکه از صحیح بودن تاریخ دستگاه‌هایتان باید مطمئن شوید چراکه مرورگرها و نرم‌افزارها برای چک کردن مجوزهای امنیتی از تاریخ سیستم استفاده می‌نمایند.

کارشناس پلیس فتای استان البرز به همه کاربران توصیه نمود: درصورتی‌که از حافظه‌های "کول دیسک" استفاده می‌کنید، از ذخیره‌سازی اطلاعات محرمانه بر روی آن‌ها بپرهیزید. ضمناً در جریان باشید که هنگام اتصال حافظه‌ فلش به یک رایانه ممکن است کل اطلاعات موجود در حافظه فلش، داخل هارددیسک آن رایانه کپی شود. پس مراقب باشید که کول دیسک خود را از اطلاعات محرمانه خالی نگه‌داشته و سعی کنید آن را به رایانه‌ افراد غریبه متصل نکنید.

کارشناس پلیس فتای استان البرز در پایان به سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir  اشاره کرد و گفت: در صورت مواجهه با هرگونه سایت مشکوک و مجرمانه موارد را در قسمت گزارشات مردمی سایت پلیس فتا درج نمایید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار