تولیت آستان قدس رضوی گفت: ولایتمداری مردم منطقه سیستان در طول تاریخ به خوبی ثابت شده است و همچنان بر ولایتمداری خود پایداری می کنند
کد خبر: ۸۹۷۳۸۰۸
|
۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زابل نشست فعالان و نخبگان فرهنگی شمال سیستان و بلوچستان با حضور تولیت آستان قدس رضوی، فرمانده سپاه سلمان، معاون استاندار سیستان و بلوچستان، ائمه جمعه منطقه سیستان، رئیس کل دادگستری استان، فرمانداران، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی شهرستان‌های پنج گانه منطقه سیستان، نخبگان و فعالان اجتماعی و اقشار مختلف مردم در سرسرای حسینیه شهیدان زابل برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی در این نشست اظهار داشت: ولایتمداری مردم این منطقه در طول تاریخ به خوبی ثابت شده است .

وی افزود: با وجود تمام مشکلات این مردم پای نظام و انقلاب ایستاده اند و در مقابل مسئولان نیز  در سخن و عمل باید قدردان و خدمتگزار آنان باشند.

وی از ساخت مجموعه فرهنگی و خدماتی در منطقه سیستان از سوی آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: این مجموعه با هدف ارائه خدمت به مردم این منطقه به عنوان سرمایه‌های کشور و انقلاب ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی مبتنی بر حکم رهبر معظم انقلاب در پرتو برکات مرقد مطهر امام رضا (ع) در حوزه‌های مختلف فرهنگی و خدمت رسانی در نقاط مختلف ایران فعالیت می‌کند.

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: رفع موانع و مشکلات در منطقه سبب کاهش مهاجرت و رونق اقتصادی و اجتماعی می‌شود که آستان قدس رضوی به اقتضای ماموریت و در پرتو نورانیت امام رضا (ع) به این ماموریت می پردازد.

وی با اشاره به اسکان ۵۰۰ هزار زائر امسال در حرم امام رضا (ع) گفت: روزانه افزون بر هزار زائر در حرم امام رضا (ع) اسکان پیدا می‌کنند.

امام جمعه زابل نیز در این نشست اظهار داشت: منطقه سیستان سرزمین استعدادهاست و تا کنون بزرگان زیادی از جمله آیت الله سیستانی، آیت الله مطهری، پروفسور شیخ نژاد کاشف داروی ضد سرطان و شهید میرحسینی در آن پرورش یافته اند.
 

حجت الاسلام علی اکبر کیخا از تولیت آستان قدس رضوی اختصاص اعتبارات ویژه‌ای را برای منطقه سیستان خواستار شد و گفت: منطقه سیستان بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب تنگه احد جمهوری اسلامی ایران است و حضور مردم در این منطقه پدافند غیرعامل برای کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ منطقه سیستان به اندازه دیگر نقاط کشور از برکات انقلاب اسلامی استفاده نکرده و به دلیل سوء مدیریت یا مدیریت‌های مثبت و ناپایدار اجرای طرح‌ها در منطقه بی نتیجه بوده است.

امام جمعه زابل تاسیس مراکز فرهنگی و خدماتی، مشارکت در راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی، مشارکت در ساخت منازل ایتام رضوی، حمایت از حوزه‌های علمیه و ساخت زائر سرای امام رضا (ع) را از سوی آستان قدس رضوی در منطقه سیستان خواستار شد.
ارسال نظرات