رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی استان زنجان:
در حال حاضر 78 مدرسه هیأت امنایی در سطح استان فعال است و 884 کلاس درس به عنوان هیأت امنایی فعال است.
کد خبر: ۸۹۷۳۷۶۶
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان،در نخستین جلسه رؤسای هیأت امنای مدارس ناحیه یک زنجان گفت: در سال‌جاری 24 هزار و 846 دانش‌آموز در مدارس هیأت امنایی استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

علی بیات افزود: شکل‌گیری مدارس هیأت امنایی مدارس در حقیقت برگرفته از اصلاح ماده 11 قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش مصوب سال 1383 بود و در شورای عالی آموزش و پرورش به تایید رسید.

وی هدف از هیأت امنایی شدن مدارس را،  استفاده از مشارکت علمی، فکری، عاطفی و فرهنگی اولیا در اداره مدرسه دانست و  اظهارداشت: مشارکت اقتصادی در مرتبه بعدی اهداف فعالیت این مدارس قرار دارد.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به این که در حال حاضر 78 مدرسه هیأت امنایی در سطح استان فعال است،تصریح کرد: 884 کلاس درس به عنوان هیأت امنایی فعال است.

بیات افزود: در سال‌جاری در مجموع 24 هزار و 846 دانش‌آموز در مدارس هیأت امنایی استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه در آیین‌نامه مدارس هیأت امنایی آمده است؛ در صورتی که عملکرد مدرسه هیأت امنایی از نظر شورای آموزش و پرورش منطقه اثربخش باشد، اداره مدرسه به صورت غیردولتی با رعایت مقررات واگذاری مدارس و حفظ حقوق دولت بلامانع است، افزود: مدارس هیأت امنایی فرصت خوبی برای ارتقای مسائل آموزش و پرورش هستند و الزاما باید بر اساس آیین نامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی این وزارت خانه حرکت کنند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه مدارس هیأت امنایی منابع مالی خود را از طریق اعتبارات دولت، هدایا و کمک‌های مردمی داوطلبانه در خارج از فصل ثبت‌نام دانش‌آموزان در چارچوب مقررات ابلاغی آموزش و پرورش دریافت می‌کند،عنوان کرد: سیاست فعلی اداره کل آموزش و پرورش استان، توسعه کمی مدارس هیأت امنایی نیست، بلکه هدف بهبود و سامان یافتن وضع موجود است.

بیات گفت: نخستین شرط تبدیل شدن یک مدرسه عادی به هیأت امنایی این است که آن مدرسه واجد شرایط لازم باشد و شورای مدرسه پس از بررسی‌های لازم، برای هیأت امنایی شدن داوطلب شوند.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته اقدامات جدی به منظور بررسی وضعیت مدارس هیأت امنایی شروع شد، تصریح کرد: مدارسی که حد نصاب لازم را کسب نکنند از جمع مدارس هیأت امنایی حذف خواهند شد و به حالت عادی بازمی‌گردند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه هدف مدارس هیأت امنایی استفاده از مشارکت‌های مردمی برای خودگردان کردن مدرسه است، عنوان کرد: مدرسه هیأت امنایی یعنی یک مدرسه کاملا عادی و کاملا معمولی که مدیریت آن متفاوت است و افرادی در آنجا حضور دارند که می‌توانند در فرآیند تحصیلی و تربیتی فرزندان نقش‌آفرین باشند.

بیات با اشاره به اینکه رؤسای هیأت امنای این مدارس نقش مهمی در افزایش روحیه مشارکت‌پذیری اولیا در مدارس دارند، بیان کرد: امید است، رؤسای هیأت امنا بتوانند کمک کار و کمک حال خوبی برای مدیران مدارس باشند.

 

 

ارسال نظرات