خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه ملت ایران صفحه تاریخ نوین آمریکا را سرشار از شکست‌های آشکار کرده است، گفت: ایران اسلامی سرشار از استحکام، پشتوانه عظیم مردمی،‌ نفوذناپذیر و قدرتمند است.
کد خبر: ۸۹۷۳۶۳۰
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان، سردار حسین سلامی پیش از ظهر امروز در آیین معارفه فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج)‌ استان سمنان که در حسینیه شهدای گمنام این مجموعه برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: اسلام همواره به دست مستضعفان پیش رفته و فتوحات اسلام در زمان بعثت این آیین درخشان الهی به همت مستضعفان و فقیران بوده است؛ آن‌هایی که از دره‌های تنگ و باریک مدینه پیام الهام‌بخش اسلام را دریافت کردند و در مدت کوتاهی خورشید درخشان اسلام را در کل عالم درخشش دادند، همه از جنس مستضعفان و محرومان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز هم همین‌گونه است و انقلاب ما تجدید حیات مجدد اسلام و بعثت دوباره‌ای از اسلام بوده است، افزود: انقلاب اسلامی طلوع جدیدی از این خورشید نورانی بود که باید بر صفحه قلب‌ها و دل‌های مسلمانان بتابد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران بیان کرد:‌ انقلاب توانست دل‌های مرده را زنده و مسلمانان را از گورستان جهان مدرن بیدار کند، آنها را از نظام برده‌داری نوین نجات دهد و از ظلمت به نور هدایت کند و همچنین زنجیر جاهلیت و بردگی را از دست و پای مسلمانان باز کند؛ آری داستان انقلاب ما این‌چنین است.

سلامی گفت: امام خمینی (ره) حرکتی نبوی را در عالم طراحی کردند، امروز هم بیرق هدایت و نجات امت اسلام بر دوش رهبر عظیم‌الشأن انقلاب قرار دارد؛ امروز هم می‌بینید مستضعفان و محرومان پیشگامان اصلی این نهضت عظیم هستند.

وی ادامه داد: چه در ایران و چه در سایر بلاد اسلامی داستان همواره به گونه‌ای است که هر زمانی که اسلام حیات یافته و به حاکمیت رسیده و تشکیل حکومت داده و آغاز به قدرت‌سازی کرده است؛ مشرکان، منافقان، کفار، مستکبران و ظالمان عالم با همه وجود در مقابل آنها صف‌آرایی کرده و ایستاده‌اند؛ این را هم در دوران صدر اسلام و هم در دوره جدید ظهور حاکمیت جدید اسلام مشاهده کرده‌اید.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران بیان کرد: ماجرای جنگ‌های بدر، احد، خیبر، احزاب و سایر غزوات همه برای همین بوده که نور خدا را خاموش کنند و خداوند در قرآن در چند موضع از اقدام کفار برای خاموش کردن نور خدا سخن گفته و امروز هم این‌چنین است.

سلامی تصریح کرد:‌ این تاریخ فشرده و متراکم سرشار از حقایقی سخت، واقعیت‌هایی سهمگین و گذرگاه‌هایی پرخطر است و مقابل این حرکت نورانی اسلام قرار گرفته‌اند؛ چراکه پیام‌های این دین مقدس عدالت، آزادی، عزت، کرامت، حریت، اخلاق، مهربانی و مفاهیمی از این جنس است؛‌ چیزی که با ماهیت وجودی نظام مستکبران نمی‌سازد.

وی ادامه داد: استکبار فقط با ظلم،‌ تحقیر ملت‌ها، از بین بردن کرامت انسان‌ها و غارت سرمایه‌های مادی و از بین بردن هویت معنوی ادامه حیات می‌دهد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران اضافه کرد: اسلام جاری است و با نظام ظالمانه مخالفت می‌کند و این طبیعی است که در هر لحظه با توطئه‌هایی جدید مواجه باشیم.

سلامی گفت:‌ فرمایشات دیروز رهبر معظم انقلاب تصویر جامعی از الگوی مقابله دنیای استکبار با نظام اسلامی را در شرایط جدید ترسیم کردند و نشان دادند که ما چگونه در طول این 40 سال از میان این‌همه انزوا،‌ محاصره، جنگ، تحریم، تهاجم فرهنگی و فتنه‌های سخت پیش رفته‌ایم و قدرت دشمنان را شکست داده‌ایم.

وی بیان کرد: در دهه 50 دشمن بر تمام جهان اسلام مسلط بود؛ از ایران، شبه‌جزیره حجاز، مصر تا شرق مدیترانه، وقتی انقلاب شکل گرفت یکی از بزرگ‌ترین ستون‌های خیمه تسلط راهبردی دشمن در جهان اسلام فرو ریخت؛‌ چراکه آمریکا حاکمیتش را در جهان اسلام بر دو ستون ایران زمان شاه و عربستان بنا گذاشته بود و یکی از ستون‌های این بنا با قیام حضرت امام خمینی (ره) و شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران فرو ریخت و این برای آمریکا قابل‌تحمل نبود.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران افزود: آمریکا می‌دانست این حرکت پیش‌رونده است و آنها درک درستی از چشم‌اندازهای پیش روی انقلاب داشتند، برای همین همه جهان را مسلح کردند تا در مقابل این نهضت اسلامی بایستند و انقلاب ما را می‌خواستند در نقطه ظهور و تولد متوقف کنند.

سلامی اظهار داشت: همه اتفاقاتی که در طول این چهار دهه صورت گرفت، بر این نقشه سیاسی استوار بود، آنها با طراحی فتنه‌ها، کودتاها، جنگ هشت‌ساله، محاصره و تحریم اقتصادی، تهاجمات فرهنگی گسترده، عملیات‌های روانی بی‌سابقه و .... می‌خواستند ارتباط ایران را با همه عالم قطع کنند و ایران را با شکست درونی مواجه کنند.

وی ادامه داد: زمانی تمام تفکر دشمن بر قلب این سرزمین متوجه بود، فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب بسیار دقیق است؛ روزگاری موشک‌های دشمن را در تهران و نبردها را در کنار کرخه و کارون شاهد بودیم؛ آن تاریخ سخت را دیده‌ایم، اما ملت ایران به تمام معنا تاریخی سرشار از شکست را برای دشمنان نوشت و اجازه نداد تاریخ کشور ما به دست بیگانگان نوشته شود؛ بلکه او تاریخ بیگانگان را نوشت.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: آمریکا و متحدانش بزرگ‌ترین قدرت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی تاریخ بشرند و اینکه ما می‌گوییم ملت ایران صفحه تاریخ نوین آمریکا را سرشار از شکست‌های آشکار کرده؛ یک واقعیت کاملاً محسوس است و این را خود آنها می‌گویند.

سلامی عنوان کرد:‌ وقتی دشمن به فضل یک ملت گواهی می‌دهد این فضل حقیقی است؛ آمریکایی‌ها به بزرگی ملت ایران و به بزرگی و شکوه رهبرش اعتراف می‌کنند و این دیگر اغراق نیست.

وی گفت:‌ ما امروز دشمن را با قدرت، قوت، اراده و جهاد از سرزمین‌های زیادی بیرون رانده‌ایم؛ در نقطه به نقطه فرزندان امت اسلام جنگیده‌اند تا این واقعیت‌ها شکل گرفته است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد:‌ دیدند که ملت ایران به یک افتخار بزرگ جهانی رسیده و اسلام حاکم شده و دارای ارتش‌های بزرگ نه تنها در ایران بلکه در عراق، سوریه، لبنان و یمن است.

سلامی گفت: این پیچ خطرناکی است و محور این قدرت را نظام اسلامی ایران می‌دانند، تصورشان این بود که ایران بزرگ از درون دچار چالش است،‌ این سناریوی فتنه اخیر بود؛ ولی دوباره ملت ایران در نبرد تصویرها به آمریکا نشان دادند که تصویر ایران سرشار از استحکام، پشتوانه عظیم مردمی،‌ نفوذناپذیر و قدرتمند است.

وی اضافه کرد: چیزی که آنها فکر می‌کردند سبب شکست برای ایران اسلامی شود با درخشش مردم به قوت تبدیل شد؛ مردم ما به زیبایی بین مطالبات مادی و اقتصادی خود و دفاع از شکوه انقلاب تشخیص دادند؛‌ همه آنها دردمند بودند اما به میدان دفاع از انقلاب آمدند؛ سختی‌های خود را فراموش کردند و با آمریکا جنگیدند و باید گفت این بزرگ‌ترین جنگ ما در طول انقلاب بود.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران بیان کرد: ملت ایران بار دیگر زنجیره دشمنانی همچون آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی،‌ عربستان، آلمان، امارات، تکفیری‌ها و سلطنت‌طلب‌ها را درهم شکستند و امروز نوبت ماست.

سلامی بیان کرد: دیروز مردم عمل کردند و امروز نوبت ماست که بدون هیچ منت و بی‌هیچ اذیتی به آنان خدمت کنیم؛ آنها ولی‌نعمت ما هستند و ما باید خادم این ملت باشیم.

وی اظهار داشت:‌ لباس پاسداری لباس خدمت،‌ پیشگامی در خطر و حمایت از مردم است و باید درد آنها را بشناسیم و به آن رسیدگی کنیم؛ نظام ما پرظرفیت است، ما کشوری غنی هستیم و با هم برادرانه زندگی می‌کنیم؛ هیچ ملتی در جهان به مهربانی ملت ایران نیست و این حقیقت ملت ماست و ما وظیفه داریم که قصورها و تقصیرهایمان را جبران کنیم.‌

جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: توصیه‌ام به برادران سپاهی این است که در میان مردم برای رفع مشکلاتشان پیشگام شوند؛ چراکه این راه اعتقاد و آرمان ماست.

به گزارش فارس؛ در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان،‌ چاووشی استاندار سمنان و جمعی دیگر از مسؤولان و روحانیان و خانواده معظم شهدا برگزار شد؛ از زحمات سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی فرمانده سابق سپاه استان سمنان تقدیر و با حکم فرماندهی کل سپاه مسؤولیت فرماندهی سپاه استان سمنان به سردار حسن حسن‌زاده تفویض شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها