خبرهای داغ:
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین:
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: خدمات پرستاری در منزل می تواند به صورت ساعتی و یا شیفتی و مستمر وجود داشته باشد و فردی که از طرف این مراکز اعزام می شود، پرستار و یا بهیار دارای تجربه و مهارت کافی است و خدمات مراقبتی، مشاوره ای، آموزشی، درمانی و توانبخشی ارائه می کند.
کد خبر: ۸۹۷۳۶۰۵
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین فاطمه تیموری، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در رابطه با ابلاغ برنامه مراقبت پرستاری در منزل، توسط وزارت بهداشت و لزوم آشنایی آحاد مردم از وجود مراکز مجاز خدمت دهنده، گفت: این برنامه برای تامین، حفظ و ارتقای سلامت بیماران بستری در منازل تعریف شده است و نقش حمایتی بسیار زیادی برای خانواده هایی که درگیر مراقبت از این قبیل بیماران هستند، دارد.
این مقام مسؤول در خصوص مزایای این مراکز اظهار کرد: بهره مندی از خدمات پرستاری در منزل، علاوه بر تامین مراقبت های مناسب و استاندارد پرستاری در منزل، می تواند منجر به کاهش هزینه های درمان و توانبخشی بیماران و کاهش دفعات بستری در بیمارستان شده و از سوی دیگر آرامش روانی بیمار و خانواده آنان و همچنین مشارکت خانواده در امر درمان را نیز فراهم کند.
تیموری، عنوان کرد که خدمات پرستاری در منزل می تواند به صورت ساعتی و یا شیفتی و مستمر وجود داشته باشد و فردی که از طرف این مراکز اعزام می شود، پرستار و یا بهیار دارای تجربه و مهارت کافی است و خدمات مراقبتی، مشاوره ای، آموزشی، درمانی و توانبخشی ارائه می کند.
بنا به گفته مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین، تعرفه خدمات پرستاری در منزل، سالانه توسط وزارت بهداشت، تصویب و ابلاغ می شود و مردم در صورت نیاز به این خدمات، می توانند مستقیماً به مراکز مجاز معرفی شده، مراجعه کرده و یا توسط بیمارستان به این مراکز معرفی شوند.
9001/پ20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها