رئیس بهزیستی مریوان:

افتتاح و به بهره برداری از واحد پیشگیری مشکلات ناشنوایی در مریوان

​رئیس بهزیستی مریوان، گفت: در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از مشکلات شنوایی واحد پیشگیری از مشکلات شنوایی در مریوان افتتاح شد.
کد خبر: ۸۹۷۳۶۰۲
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، شیرکوه بهمنی با اشاره به اهمیت این طرح اظهار داشت: در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از مشکلات شنوایی که به نوبه خود باعث بروز مشکلات دیگر می‌شود توسط مؤسسه ژیانی نوی با مجوز اداره بهزیستی واحد پیشگیری افتتاح شد.

 بهمنی افزود: جامعه هدف کودکان ۳-۶ سال می‌باشد که در صورت هرگونه مشکل شنوایی به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند و برای هر فردی که سمعک نیاز داشته باشد به رایگان در اختیار وی قرار گرفته می‌شود و برای افرادی که نیازمند کاشت حلزون باشد نید کمک‌های مالی می‌شود.

بهمنی تصریح کرد: این واحد توسط افراد مجرب و با استفاده از دستگاه پیشرفته و در مکان مجتمع پزشکی دکتر رشیدی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است و انتظار می‌رود که والدین مریوانی کودکان ۳ الی ۶ ساله خود را برای تست شنوایی به این کلینیک ببرند.


وی خاطرنشان کرد: کودکانی که پس از تست نیازمند به سمعک شناخته شدند از سوی بهزیستی در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت و همچنین نیازمندان به کاشت حلزون، چون مبلغ ۳۰ میلیون تومان هزینه برای این امر نیازمند است از سوی بهزیستی مبلغی بالغ بر ۲۶ میلیون تومان در اختیار والدینشان برای این عمل قرار می‌گیرد که در صورت نیاز مبرم خانواده به مابقی مبلغ مورد نظر نیز مساعدت‌های مالی صورت خواهد گرفت.

بهمنی افزود: امروزه نوزادان قبل از ترخیص از بیمارستان تست غربالگری می‌شوند و این امر نیز باعث کاهش چشمگیر آسیب‌های ناشی از مشکلات شنوایی در این شهرستان شده است.


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات