خبرهای داغ:
گزارش

بازار داغ فیلترشکن های تلگرام/ شبکه اجتماعی امن و سالم نیاز است

مردم منتظرند تا اقدام جدی مسئولان را در ساماندهی و نظارت بر فضای مجازی به خصوص شبکه اجتماعی تلگرام شاهد باشند.
کد خبر: ۸۹۷۳۵۸۹
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، امروزه اهمیت ارتباطات و استفاده از فضای مجازی در زندگی اجتماعی افراد بر کسی پوشیده نیست.

باید باور کنیم که در این چند ساله تلگرام با وجود اینکه سرور آن در انگلیس است و چه بسا برای تامین امنیت اسرائیل طراحی شده؛ به عنوان یک شبکه اجتماعی تمام انتظارات کاربران ایرانی را تامین کرده است.

طبق جدیدترین اطلاعات بالغ بر ۴۰ میلیون حساب کاربری ایرانی در تلگرام وجود دارد و با احتساب جمعیت ۴۲ ميليون نفری اعلام شده که از گوشی های هوشمند استفاده می کنند بالغ بر 95درصد ایرانیها در این پیام رسان عضویت دارند.

رفع آسیب ها نه فیلتر/ شبکه اجتماعی امن و سالم خواسته مردم است

همچنین تلگرام این روزها نه تنها یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی در میان کاربران ایرانی است، بلکه به یکی از ابزارهای اطلاع‌رسانی، راه‌اندازی کسب و کار، بازاریابی کالا و خدمات و تبلیغات کسب و کارها تبدیل شده است.

چند روز اخیر با ناآرامی ها و اغتشاشاتی با عنوان " نه به گرانی" در کشور رو به رو بودیم که از سوی دشمنان برنامه ریزی و مدیریت شد. تلگرام نقش زیادی در این آشوب ها ایفا کرد.

طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب 19دی ماه در جمع مردم قم « برای سازماندهی و عملیات دو قرار گاه فرماندهی در همسایگی ایران تشکیل شده بود، یکی از این قرارگاهها برای هدایت عملیات در فضای مجازی بود و قرارگاه دوم برای مدیریت اغتشاش ها که هر دو قرارگاه بوسیله امریکایی ها و صهیونیست ها فرماندهی می‌شد و پیروزی خود را نیز قطعی می دانستند.»

رفع آسیب ها نه فیلتر/ شبکه اجتماعی امن و سالم خواسته مردم است

سرانجام مسئولان اقدام به فیلترینگ تلگرام کردند. حال وقت آن رسیده است که مسئولین باید چاره ای بیندیشند و این مشکل را برطرف سازند.

به این منظور با تعدادی از همشهریان مصاحبه انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

 

موافق با فیلتر شدن تلگرام هستید؟

بنی اسدی یکی از شهروندان با بیان اینکه بخاطر آشوب برخی افراد فتنه گر  فیلترکردن تلگرام باعث  بیکاری از یک طرف و رونق فیلترشکن ها از طرف دیگر شده است می گوید: بیش از ده روز  است که پرطرفدارترین و موثرترین شبکه های اجتماعی کشور بخاطر مسائل سیاسی و اجتماعی فیلتر شده است.

و یقینا  وصل بودن این شبکه  در ایجاد و رونق کسب و کار بسیاری از افراد نقش مستقیم داشته و بر گردش اطلاعات علمی و میزان مطالعه حقیقی نیز به شدت موثر بود.

وی بیان می کند: حال که  دسترسی به این پیام رسان موقتا محدود شده است مردم چه باید بکنند؛ آیا باید از فیلتر شکن ها استفاده کنند تا به کانال دسترسی داشته باشند؟

رفع آسیب ها نه فیلتر/ شبکه اجتماعی امن و سالم خواسته مردم است

یکی از نوجوانان می گوید: تاثیرات فضای مجازی بر روحیات نوجوانان اثر گذار است چراکه جدیدترین کنج های خیابان، گذرگاه ها و میدانهایی که زمانی پاتوق نوجوانان بود را می توان درون چهاردیواری خانه یافت.

جوان اضافه می کند : نوجوانان برای ارتباط با دیگران از خانه ها کمتر بیرون می آیند وکمتر در جامعه رفت وآمد دارند که خود یک مشکل بزرگی برای روحیات افراد است.

وی بیان می کند: چرا دولت برای قطع تلگرام فکر اساسی نکرد چون با قطع تلگرام ها مردم از فیلتر شکن با هزینه های بالا  استفاده می کنند و دسترسی آسانتری به کانالهای غیر اخلاقی پیدا کرده اند.

حمامی یکی دیگر از شهروندان می گوید: در حال حاضر مردم زیادی برای نصب فیلترشکن به گوشی فروشی ها، سایتها و کانالها  رجوع می‌کنند و حاضرند هزینه زیادی برای دور زدن فیلترینگ بپردازند چون بسیاری از آن‌ها از تلگرام درآمدزایی دارند و اگر نتوانند به سرورهای این پیام‌رسان دسترسی پیدا کنند، متضرر می‌شوند.

استفاده از روش‌های مختلف دور زدن نرم افزار فیلترینگ ایران، طی چند روز گذشته چندین برابر شده است. بطوری که نرم‌افزارهایی که در اختیار مراجعه کنندگان قرار می‌گیرد. 

وی می افزاید: علاوه بر فروش انواع فیلترشکن‌ها در بازارهای تلفن‌همراه و رایانه، تبلیغات گسترده ای در اینترنت و به ویژه شبکه‌های اجتماعی برای فروش انواع VPN ها می‌شود که منابع ارائه دهنده خدمات آن‌ها نامعلوم است و مشخص نیست که کاربران برای انتقال اطلاعات خود به چه سرورهایی متصل می‌شوند.

طاهری یکی دیگر از شهروندان می گوید: با قطع تلگرام بازار فیلتر شکنها  تلگرام وکانالها داغ شده است که مردم  حاضرند برای جلوگیری از متضرر شدن خود هزینه هایی را پرداخت کنند.

رفع آسیب ها نه فیلتر/ شبکه اجتماعی امن و سالم خواسته مردم است

وی می گوید: دولت با قطع تلگرام و استفاده از فیلتر شکن  ها راهی برای کانالهای غیر اخلاقی باز گذاشته است که این خود باعث مشکلاتی در جامعه خواهدشد.

مشکلات و مطالبات مردم از مسئولین چیست و این گونه آشوب ها چه پیامی برای مردم و مسئولان دارد؟

یکی از شهروندان میگوید:  مسئولان تمام قد برای رفع مشکلات مردم خستگی ناپذیر تلاش کنند و توجه داشته باشند که مردم تکلیفشان در حمایت از انقلاب اسلامی را ادا کردند.

"جانی"  عنوان داشت: مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی تکلیف و دین شان را نسبت به مردم ادا کنند. چراکه  دشمن قسم خورده انقلاب اسلامی در پی استفاده از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی است و باید برای رفع  مشکلات، تأمین معیشت و کاهش دغدغه های مردم تلاش دو چندانی از خود نشان دهند.

وی در پاسخ به این  سئوال که آشوبها چه تاثیری بر کشور، مردم ومسئولان  دارند می افزاید: این آشوب ها باعث خواهد شد که تمایل سرمایه گذاران خارجی به سرمایه گذاری در ایران کاهش یابد. چرا که سرمایه گذاران به دنبال کشورهای امن و باثبات هستند تا سرمایه خود را در آن کشورهای قرار دهند. بنابراین اولین ضربه به اقتصاد کشور از طریق کاهش میزان سرمایه گذاری خارجی خواهد بود.

جانی بیان می کند: علاوه بر آن قیمت دلار که باعث  افزایش شده است که این خود می تواند تاثیر چشمگیری را بر افزایش کالاهای وارداتی بگذارد و در نتیجه در افزایش نرخ تورم نقش داشته باشد.

این شهروند ادامه می دهد: در این بین شاغلین در کسب و کارهای اینترنتی نیز با کاهش سرعت اینترنت و فیلتر شدن شبکه های اجتماعی بیشترین ضربه را خورده اند و همچنین برخی از افراد کسب و کارشان وابسته به شبکه های اجتماعی بوده است که فیلتر شدن این شبکه ها در چند روز اخیر باعث شده است تا آن ها نیز از کار بیکار شوند.

رفع آسیب ها نه فیلتر/ شبکه اجتماعی امن و سالم خواسته مردم است

وی می افزاید: به طور کلی موارد بالا تنها بخشی از آسیب های این آشوب ها به اقتصاد کشور بود که اعتراضاتی که به منظور بهبود وضعیت اقتصادی آغاز شده بود حالا تبدیل به آسیبی جدی برای اقتصاد کشور شده است و در اینجا مردم باید ضرر کنند.

حال که فتنه دشمن با هوشیاری و بصیرت مردم و درایت رهبر فرزانه انقلاب خوابید مردم منتظرند تا اقدام جدی مسئولین را در ساماندهی و نظارت بر فضای مجازی به خصوص شبکه اجتماعی تلگرام شاهد باشند.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار