باید صبر کرد و دید کی دولتمردان از خواب زمستانی بیدار شده و با شنیدن صدای مردم سعی در رفع مشکلات معیشتی دارند.
کد خبر: ۸۹۷۳۵۶۸
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، اقتصاد و معیشت مردم یکی از مولفه هایی است که همواره و در همه جوامع بسیار مورد توجه قرار می گیرد؛ بیکاری، تورم، فاصله طبقاتی، کمبود سرمایه و عدم حمایت دولتها از اقتصاد و مردم می تواند به عنوان مهمترین معضلات جوامع مطرح شود.

در کشور ما اما این معضلات بیداد می کند تا جایی که با تدبیر دولتمردان هرروز هم به تعداد بیکاران افزوده و علاوه بر گسترش فاصله طبقاتی،امید مردم به یاس و نا امیدی می گراید.

بازی های سیاسی و جنگ های روانی در زمان انتخابات ریاست جمهوری از سوی کاندیداهای اصلاحات نوید این شرایط اسفبار را میداد تا جایی که اصلاح طلبان که خود از حامیان دولت تدبیر و امید بودند اکنون چماق بی تدبیری را بر سر رییس دولت اصلاحات می کوبند و هر کدام پس از انتخابات و حمایت تمام قد از روحانی اکنون الزایمر مصلحتی گرفته و به انتقاد از عملکرد دولت می پردازند.

اکنون این سوال در ذهن ها متبادر می شود که اگر واقعا دولت گذشته با تدبیر و امید عمل کرده بود و بسیاری از حامیان همه چیز را قند و عسل برای مردم وصف می کردد اکنون و پس از گذشت تنها هشت ماه از شروع به کار دولت دوازدهم چه شد که همه بر طبل انتقاد و مخالفتمی کوبند و با رفتاری پوپولیستی و زشت به توجیه حمایت های خود برخاسته اند.

جناب روحانی و سخنگوی دولت ایشان بارها و بارها ملاک اقتصاد و تورم را جیب مردم دانسته و عنوان کردند که ملاک اصلی تورم جیب مردم است و حتی این مولفه را ارجح تر از ارقام بانک مرکزی نیز عنوان کرده بودند.

اما واقعا آقای روحانی و دولتمردان دولت یازدهم و دوازدهم هر کدام به تنهایی چقدر در متن جامعه حضور پیدا کرده و جیب خالی بسیاری از مردم را لمس کرده بودند.

روزهای اخیر شاهد تجمعات اعتراض آمیز مردم ولایتمدار ایران در اعتراض به همین جیبی که ملاک تورم دولت نیز بوده صورت گرفت.

هرچند در این بین بودند افرادی که با سو استفاده از تجمعات اقتصادی و خواسته های به حق و  صرفا معیشتی مردم، چماق ضد انقلاب و صهیونیست را در مخالفت با انقلاب اسلامی بر سر نظام فرود بیاورند اما باز همین مردم ولایتمدار بودند که با حضور گسترده خود در تجمعات و راهپیمایی ها جواب محکم و دندانشکن دیگری به عوامل استکبار دادند و حلال مشکلاتشان را در درون کشور جستجو کردند.

اما اکنون و پس از گذشت چندروز از تجمعات اندک لاشخورهای ضد انقلاب، چه تلاش هایی از سوی دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات معیشتی مردم صورت گرفته و خواهد گرفت؟

آنچه که در جلسه رییس جمهور محترم در وزارت اقتصاد برآورد میشوداینکه باز رییس دولت همان رویه عوام فریبی و فرار از پاسخگویی به افکار عمومی را در پیش گرفته و با طرح موضوع های انحرافی و حمله به صدا و سیما و دیگر نهادها سعی در نادیده گرفتن ملاک تورمشان دارند و بجای دیدن مشکلات مردم و طرح برنامه برای رفع آن باز سر در گریبان فرو برده و همه چیز را نادیده گرفته است.

نادیده گرفتن آمار بیکاری جوانان، وضعیت معیشتی مردم، عدم برخورد با مفسدان و سلبریتی ها، بی نتیجه ماندن دستاورد دولت تدبیر( برجام )، سو مدیریت در زمان بروز حوادث، سیاسی بازی های دولتمردان، دلایل بروز اعتراضات مردم به اقتصاد و معیشت و غیره و غیره از موضوعاتی بودند که بسیاری از مردم چشم انتظار مواضع مشخصی از سوی رییس جمهور منتخبشان در قبال آن ها بودند.

اینک باید صبر کرد و دید کی دولتمردان از خواب زمستانی بیدار شده و با شنیدن صدای مردم سعی در رفع مشکلات معیشتی داشته و با افزایش سطح رفاه اجتماعی در بطن زندگی مردم وارد شده و با رفع مشکلاتشان، دغدغه فکری و ذهنی بسیاری را الیام بخشیده و آرام می کنند.

 

 

ارسال نظرات