فرمانده انتظامي استان زنجان:

رابطه میان امنیت اجتماعی و مشارکت مردمی یک رابطه متقابل است

کد خبر: ۸۹۷۳۵۵۹
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده انتظامي استان زنجان گفت: دانشگاه به عنوان يک نهاد علمي تخصصي که نقش اساسي در ايجاد شخصيت فکري جوانان دارد مي تواند بيش از پيش در زمينه فرهنگي، اجتماعي و ارتقاء امنيت به پليس کمک کند.

سردار علي آزادي تاكيد بر همكاري اين مجموعه با دانشگاه و مراکز علمي،افزود: پليس آمادگي دارد تا در زمينه احصاء، پيشگيري و کاهش آسيب ها و تهديدها در حوزه دانشگاه ها و مراکز علمي در مسائل مبتلابه دانشجويان همکاري هاي لازم را با دانشگاه، داشته باشد.

وی با اشاره به رابطه امنیت اجتماعی و مشارکت عمومی مردم، اظهار داشت: رابطه میان امنیت اجتماعی و مشارکت مردمی یک رابطه متقابل است و وجود مشارکت اجتماعی میان مردم و پلیس در امور امنیتی کارکردی پنهان و آشکار دارد که می توان از پیامدهایی همچون افزایش نظم و انضباط اجتماعی، افزایش میزان تعهد و اعتماد اجتماعی، قبول مسئولیت و انجام کارهای گروهی، افزایش امنیت و احساس امنیت، افزایش مقبولیت اجتماعی پلیس و برقراری روابط تعاملی میان پلیس و مردم نام برد.

فرمانده انتظامي استان زنجان تصریح كرد: برقراري ارتباط ميان حوزه هاي امنيت و دانش مي تواند نظم و انضباط اجتماعي را به عنوان بستري براي رشد و توسعه جامعه نهادينه سازد.

سردار آزادي با بيان اينکه تاسيس مراكز مشاوره در ناجا مصداق كاملي از رويكرد مردمي پليس است گفت: حدود 85 درصد از پرونده هاي ارجاعي به واحدهاي مشاوره و مددكاري كلانتري ها و مركز مشاوره معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان زنجان به سازش منتهي شده است.

 

ارسال نظرات