یک جامعه‌شناس با بیان اینکه انتشار اخبار منفی در جامعه موجب آسیب‌های روحی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می‌شود، گفت: انتشار این‌گونه اخبار موجب تخریب فرهنگ جامعه، ایجاد آشوب و بحران در کشور می‌شود.
کد خبر: ۸۹۷۳۵۵۰
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰

به گزارش بسیج رسانه،امان‌الله قرایی‌مقدم    با اشاره به تأثیر انتشار اخبار منفی و یأس‌آفرین و اثرات آن بر تشدید آسیب‌های اجتماعی گفت: هر نوع شایعه‌پردازی و اخبار منفی می‌تواند آثار و صدمات روحی و روانی بر افراد جامعه بگذارد. 

قرایی‌مقدم ادامه داد: این نوع اخبار اثرات اجتماعی نیز دارد که می‌توان به آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و تخریب فرهنگی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اخبار منفی در زمینه اقتصادی با ایجاد دلهره موجب آسیب به اقتصاد کشور می‌شود، اظهار کرد: چرا که وقتی یک خبر منفی در زمینه اقتصادی منتشر می‌شود، باعث ایجاد دلهره و بحران در مردم می‌شود، به علاوه این اخبار، ناامید شدن فعالین اقتصادی را به دنبال دارد. 

قرائی مقدم تصریح کرد: هم چنبن تخریب و از بین رفتن مشاغل در اثر ناامیدی اقتصادی مردم یکی دیگر از اثرات انتشار اخبار یأس‌آفرین است. 

این جامعه‌شناس افزود: امروز مهمترین سلاحی که رسانه‌های بیگانه و فضای مجازی از آن استفاده می‌کنند، انتشار اخبار منفی و دروغ است. 

وی با بیان اینکه این‌گونه اخبار جامعه را مشوش می‌کند، افزود: این رسانه‌ها با انتشار اخبار منفی در جامعه  موجب آسیب های روحی و روانی در افراد و به دنبال آن ایجاد آشوب و هیجان کاذب می‌شود.

قرایی مقدم ادامه داد: اثرات اجتماعی این اخبار نیز ایجاد حرکات اجتماعی از سوی نسل جوان و ایجاد آشوب در کشور است. 

قرایی مقدم با بیان اینکه انتشار اخبار دروغ موجب صدمات منفی فرهنگی بر جامعه می‌شود، توضیح داد: اخبار منفی موجب از بین رفتن اعتماد عمومی بین مردم و افزایش فاصله مردم و حکومت خواهد شد. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات