بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان زنجان در واکنش به مسئولان دولتی:
شما که ۵ سال است بر مسند اجرایی کشور تکیه زده اید و کلیه امکانات مملکت را در اختیار گرفته اید. شما که ادعای رفع تمام مشکلات اقتصادی کشور را کردید و مردم نیز به واسطه چنین ادعاهایی شما را برگزیدند. پس شما در راس هرم پاسخگویی کشور قرار دارید و نباید تحت هیچ شرایطی خود را مبرا از این وظیفه بدانید.
کد خبر: ۸۹۷۳۵۳۵
|
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان زنجان نسبت به اتفاقات اخیر کشور آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله (صلّی الله علیه و آله): مَن وَلّي شَيئاً مِن اُمُورِ المُسلِمينَ اِلاّ اُتِي بِهِ يومَ القِيامَة وَ يداهُ مَغلُولَتانِ اِلي عُنُقِهِ لا يفُکُّهُما اِلاّ عَدلٌ.

رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) فرمود: هر که ولايت و مسئوليت کاري از امور مسلمانان به او واگذار شود، روز قيامت او را در حالي که دستان او را به گردنش بسته اند مي آورند و چيزي جز عدالت او را از غل و زنجير آزاد نمي سازد.

عوالي اللآلي، ج ۱، ص ۳۶۶

در این روزها کشور عزیزمان ایران درگیر تحولات جدیدی است. اعتراضات ناشی از مشکلات اقتصادی صدای مردم را بلند کرده و نسبت به حال و روز فعلی خود انتقادات شدیدی دارند. اگر چه نظام حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه قانون اساسی تدوین شده توسط جمع کثیری از نخبگان جامعه و اقبال اکثریت قاطع مردم، ساختارها و تدابیر ویژه ای برای کمک به محرومان و مستضعفان تعریف کرده است؛ اما متاسفانه به علت عمل نکردن به مر قانون اساسی و توجه گزینشی به بخش هایی از آن توسط مسئولان، مشکلات بسیاری برای مردم ما رقم خورده است.

مسئولان کشور از زیّ امام راحل جداشده و رو به سوی اشرافی گری کرده و از درک مشکلات طبقه محروم و مستضعف جامعه عاجز مانده اند که این مهم را بایستی در عدول از آرمان های خمینی کبیر جستجو کرد. نتیجه این عدول، مشکلات امروز جامعه و اعتراضات و آشوب هایی که در نقاط مختلف کشور شاهد آن هستیم که البته مسئولان، دلیل دیگری بر آن متصور هستند.

آنچه امروز برخی مسئولان کشوری و استانی ادعا می کنند و مدام در تریبون های رسمی فریاد می زنند، مرتبط ساختن آشوب های اخیر با منتقدان است. برخی مدعی این هستند که انتقادات سالهای اخیر به وضعیت نامطلوب سیاسی کشور، نه انتقاد؛ بلکه سیاه نمایی بوده و آشوب های اخیر نیز نتیجه این قبیل سیاه نمایی هاست و با زبان بی زبانی به منتقدان اعلام می کنند که بایستی زین پس سکوت کرده و از هرگونه نقد و بررسی مشکلات اقتصادی کشور بپرهیزند.

گروهی دیگر از مسئولان نیز کمافی السابق دولت گذشته را عامل ایجاد مشکلات امروز می دانند و به آسانی زمان ۵ ساله را برای جبران مشکلات ادعایی شان کافی نمی دانند و تلویحا اعتراف می کنند که در این ۵ سال نه تنها کاری انجام نداده اند؛ بلکه اوضاع را به گونه ای پیش برده اند که نارضایتی های ملت تبدیل به آشوب و ناآرامی گردد و عجیب تر اینجاست که به جای مقصر دانستن خود و دولتشان، دیگران را در به وجود آمدن این ماجرا دخیل می دانند.

اما بایستی به این مسئولان چند نکته را متذکر شد:

آنکه بایستی امروز پاسخگو باشد شمایید. شما که ۵ سال است بر مسند اجرایی کشور تکیه زده اید و کلیه امکانات مملکت را در اختیار گرفته اید. شما که دو دوره از ملت رای اعتماد گرفته و نه وعده حل بخشی از مشکلات؛ بلکه ادعای رفع تمام مشکلات اقتصادی کشور را کردید و مردم نیز به واسطه چنین ادعاهایی شما را برگزیدند. پس شما در راس هرم پاسخگویی کشور قرار دارید و نباید تحت هیچ شرایطی خود را مبرا از این وظیفه بدانید.

دولت تدبیر و امید ۵ سال است که امکانات کشور را در اختیار گرفته است و در طول این مدت هر آن چه خواسته اجرایی کرده است. برجام را به عنوان حلال تمامی مشکلات کشور(که یک مورد آن مشکل آب خوردن بود) به جمهوری اسلامی تحمیل کردید و به واسطه همراهان تان در مجلس شورای اسلامی، این قرارداد پر مشکل و ابهام را به مرحله اجرا رساندید و امروز حق ندارید از مرحله پاسخگویی ذره ای افول کرده و خود را محق بر انتقاد بدانید.

امروز مردم ایران به شدت معترض به سیاست های اقتصادی کشور هستند و در ماجرای لایحه بودجه ۹۷ نیز، معیشت خود را بیش از پیش در معرض خطر دیده و احساس کوچک تر شدن سفره شان را دارند. امروز بایستی برای این مردم کار کنید و لااقل بخشی از وعده های پرشمار و دوران انتخاباتی تان را اجرایی کنید تا قدری از نگرانی های این ملت رنج کشیده کاسته شود.

مردم ایران همانگونه که امام راحل فرمودند از مردم زمان رسول الله بهتر هستند. این مردم سالهای سال در مقابل جنگ و خونریزی، تحریم اقتصادی، ترور و آشوب و فتنه ایستادگی کرده و با وجود تمامی مشکلاتی که گریبانگیرشان شد، خم به ابرو نیاوردند. این مردم امروز معترض اند. به سیاستهای دولت شما و اینکه چرا برای ایشان کاری انجام نمی دهید اعتراض دارند و بخشی از این مردم اعتراضشان را با حضور در کف خیابان به نمایش گذاشته اند که متاسفانه ضد انقلاب فرصت طلب بر این موج اعتراضات سوار شده و خواسته های به حق شان را منحرف کرده اند. بایستی این مردم را عزیز بدارید و مشکلاتشان رفع کنید؛ نه اینکه با سیاسی کاری و استفاده از فرمول ماله کشی، بر این خواسته های به حق سرپوش گذاشته و بر گردن این آن اندازید.

در پایان ما دانشجویان بسیجی و انقلابی استان زنجان از قوای سه گانه علی الخصوص مسئولان دولتی خواستاریم تا بجای افزایش قیمت حامل های انرژی، حذف یارانه مردم نیازمند و مستضعف و کوچک سازی سفره این ملت فداکار همیشه در صحنه، فکری اساسی برای معیشت مردم کرده، از ریخت و پاش های بی حدوحصر و دادن آمارهای متناقض که هیچ سنخیتی با زندگی واقعی مردم ندارد، خودداری کرده و اقتصاد مقاومتی را به عنوان تنها راهکار برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی فعلی اجرا نمایند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان زنجان

 

ارسال نظرات