عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد؛
عضو سابق کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا به احتمال فراوان و بصورت یکجانبه از برجام خارج شود.
کد خبر: ۸۹۷۳۵۲۲
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، احمد بخشایش اردستانی در جمع خبرنگاران تربت حیدریه اظهار داشت: با توجه به فضای جدید بوجود آمده در داخل کشور و حمایت ترامپ از اغتشاشگران و توئیت‌هایی که هر روز ترامپ در پشتیبانی از این آشوب‌ها می‌زد لذا مشخص شده که آمریکا به احتمال فراوان و بصورت یکجانبه از برجام خارج شود.

وی تصریح کرد: خروج احتمالی آمریکا از برجام در ظاهر به ضرر آمریکا و به نفع حمهوری اسلامی ایران است، از سویی دیگر بی توجهی ایالات متحده به توافقات بین المللی بنا به نفوذ و قدرتی که دارد و اینکه خود را به حق می‌داند طبیعی است.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند آمریکا در موضوع قدس و اغتشاشات اخیر در ایران از شورای امنیت و سازمان ملل سیلی خورد، اما همچنان بنا به قدرتی که دارد خود را حق به جانب گرفته و از این نهاد‌ها بعنوان ابزار و اهرم فشار استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام به نفع ایران خواهد بود، افزود: جمهوری اسلامی ایران پایبندی و تعهد خود را به توافقات بین المللی و عدم پایبندی و بدعهدی سیاستمداران ایالات متحده را نسبت به این پروتکل‌ها به اثبات رسانده است.

وی دیگر چالش این خروج را متوجه نظام بین الملل دانست و گفت: چنانچه آمریکایی‌ها در دراز مدت همچنان به تحریم‌های خود ادامه بدهد و فشار بیاورد علاوه بر چالش در نظام بین الملل، این فشار‌ها به ضرر ایران تمام خواهد شد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به میزان مبادلات سنگین آمریکا با شرکت‌های چینی و اروپایی و سود حاصل از این مبادلات، این شرکت‌ها علاقه‌ای برای برهم زدن تجارت و مبادله با آمریکا را ندارند لذا باید میزان تحریم‌های جدید و شرکت‌های مورد تحریم مورد ارزیابی قرار گیرد.

این نماینده سابق مجلس بیان داشت: جمهوری اسلامی با کشور‌های چین و روسیه مشکل چندانی ندارد و از سوی دیگر اتحادیه اروپا که موافق با برجام هستند باید در عمل این پایبندی خود را ثابت کنند.

بخشایش اردستانی گفت: اروپایی‌ها حداقل تا ۱۵ سال آینده از عدم ساخت سلاح اتمی از سوی ایران مطمئن هستند لذا به یقین علاقمند به برجام هستند و می‌دانند که اگر به تعهدات عمل نشود جمهوری اسلامی به غنی سازی ۲۰ درصد به بالا را مجدد آغاز خواهد کرد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه این علاقمندی باید به حوزه عمل وارد شود، گفت: اگر قرار باشد آمریکا از برجام خارج شود و جمهوری اسلامی را تحریم کند و از سوی دیگر شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی از هراس و فشار آمریکا برای تجارت با ایران ممانعت کنند، این پایبندی فقط در حد شعار خواهد بود و برای ایران پذیرفتنی نیست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها