مدیر فرهنگی بسیج دانشجویی استان یزد مطرح کرد:
مدیر فرهنگی بسیج دانشجویی استان یزد با تشریح ابعاد و برنامه‌های مختلف جشنواره ادبی هنری رویش، این جشنواره دانشجویی را فرصتی ویژه برای شناسایی دانشجویان مستعد و توانمندسازی آن‌ها دانست.
کد خبر: ۸۹۷۳۵۱۷
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

به گزارش بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، محمدعلی سالاری مدیر فرهنگی بسیج دانشجویی این استان در گفتگو با خبرنگار بسیج دانشجویی با اشاره به برگزاری سومین جشنواره ادبی هنری رویش در سطح دانشگاه‌های استان یزد با همکاری بسیج دانشجویی استان یزد و دانشگاه‌ها استان از این رویداد دانشجویی به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی هنری در سطح دانشگاه‌ها نام برد و بیان داشت: جذب و ارتقا دانشجویان متعهد در عرصه هنر و ادبیات و تولید آثار فاخر انقلابی در جهت ترویج معارف و ارزش‌های اسلام ناب و انقلاب اسلامی و تزریق این آثار به جامعه علی‌الخصوص دانشگاهیان با تأکید بر موضوعات جشنواره به‌ویژه سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی و سیره شهدا از اهداف این جشنواره است.
 
وی از فعالیت‌های دانشجویی و تشکیلاتی و پیاده‌روی اربعین و شهیدان محمدحسین محمدخانی و مصطفی صدر زاده به‌عنوان دیگر موضوعات جشنواره نام برد و بیان داشت: به‌منظور هم دردی با زلزله‌زدگان کرمانشاه و ترویج روح وحدت و همدلی با محوریت آثار هنری و نمایشی، بخش ویژه کرمانشاه جان ایران نیز به موضوعات این جشنواره دانشجویی اضافه شد.
سالاری با تأکید بر اینکه این جشنواره در 6 بخش هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، هنرهای آوایی، فیلم، هنرهای ادبی، طراحی و دوخت لباس‌های ایرانی اسلامی، برگزار می‌شود، اذعان کرد: تنوع در رشته‌های هنری و ادبی جشنواره باعث شده است تا هر دانشجویی که در هر زمینه هنری و ادبی مهارت و توانایی دارد بتواند در این جشنواره آثار خود را به نمایش گذاشته، توانایی خود را محک بزند و در این مسیر رشد کرده و توانمندتر شود.
 
استقبال چشمگیر دانشجویان یزدی از جشنواره ادبی هنری رویش
 
مدیر فرهنگی بسیج دانشجویی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 1000 اثر در بخش‌های مختلف هنری به این جشنواره ارسال‌شده، اظهار داشت: استقبال از این جشنواره نسبت به سال‌های قبل افزایش چشمگیری داشته است.
سالاری با تأکید بر اینکه دانشجویان تنها تا 25 دی‌ماه برای ارسال آثار خود فرصت دارند، یاد آورد شد: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و اطلاع از قوانین و بخش‌های مختلف جشنواره می‌توانند به پایگاه اینترنتی جشنواره رویش به نشانی rooyeshfestival.ir مراجعه کنند.
 
کادر دانشجویی و همراهی نخبگان فرهنگی و هنری استان، نکته برجسته جشنواره رویش
 
مدیر فرهنگی بسیج دانشجویی استان دانشجو بودن کادر اجرایی جشنواره را به‌عنوان دیگر نکات مثبت این جشنواره دانست و بیان داشت: اکثر این دانشجویان شرکت‌کنندگان دوره‌های قبل جشنواره رویش بودند.
وی با اشاره به اینکه نخبگان فرهنگی و هنرمندان برجسته استان یاری کننده کادر جشنواره بوده و داوری بخش‌های مختلف را بر عهده‌دارند و که آن‌ها نیز از نخبگان مرتبط با فضای دانشجویی و دانشگاه هستند، یادآور شد: نهادهایی همچون حوزه هنری انقلاب اسلامی، صداوسیما مرکز یزد، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و سازمان بسیج هنرمندان نیز از حامیان این جشنواره به شمار می‌آیند.
 
کارگاه‌ها و برنامه‌های جانبی جشنواره، گامی مؤثر در توانمندسازی دانشجویان هنرمند
 
مدیر فرهنگی بسیج دانشجویی استان به برنامه‌های جانبی این جشنواره اشاره کرد و تصریح کرد: این جشنواره فرصتی است برای شناسایی و رشد دانشجویان توانمند در عرصه‌های مختلف هنری و فرهنگی و کارگاه‌های مختلف توانمندسازی و جلسات هم‌اندیشی با حضور اساتید و صاحب‌نظران برجسته استانی و کشوری نیز در این راستا برگزار خواهد شد.
این فعال فرهنگی از تشکیل کمیته ارتقا سطح کیفی و اندیشگاه دانشجویی به‌منظور فعالیت منسجم‌تر و هدفمندتر در راستای ترویج هنر اسلامی و رشد دانشجویان متعهد هنرمند و ارتقا کیفیت آثار آن‌ها خبر داد و افزود: برای تولید آثاری همچون تئاتر و سرود نیز از گروه‌های دانشجویی حمایت می‌شود و در حد توان امکانات و تجهیزات موردنیاز در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.
سالاری اضافه کرد: همچنین در این راستا دانشجویان توانمند درزمینه های خاص شناسایی‌شده و به یکدیگر معرفی می‌شوند تا گروه‌های هنری دانشجویی شکل بگیرند و شاهد تولید آثار هنری باشیم.

راه‌یابی برترین‌ها به جشنواره کشوری ققنوس

این فعال دانشجویی بابیان اینکه نمایشگاه آثار هنری دانشجویان در اسفندماه و پیش از برگزاری مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد، اذعان کرد: همراه با این نمایشگاه برنامه اکران و نقد و بررسی آثار نمایشی دانشجویان نیز برگزار خواهد شد.
سالاری با اشاره به جوایز ارزنده‌ای که برای برترین‌های این جشنواره در نظر گرفته‌شده، افزود: علاوه بر این افراد برتر این جشنواره استانی به جشنواره دانشجویی کشوری که با عنوان ققنوس برگزار می‌شوند راه خواهند یافت. وی ادامه داد: در دوره‌های قبل نیز شاهد این بودیم که برترین‌های جشنواره رویش استان یزد توانستند در بخش‌های مختلف هنری و ادبی، موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری شوند و این خود نشان از استعداد و ظرفیت‌های فراوان دانشجویان یزدی در این حوزه است.
 
جشنواره رویش فرصتی برد- برد برای همه دانشگاه‌های استان
 
سالاری با تأکید بر اینکه از تمامی دانشگاه‌های استان آثار هنری به دبیرخانه این جشنواره فرستاده‌شده و این مهم نشان‌دهنده این است که کم‌وبیش استعدادها و ظرفیت‌های خوب هنری و فرهنگی در تمامی دانشگاه‌های استان وجود دارد، بیان داشت: دانشگاه‌ها در کنار فعالیت‌های علمی باید جوانانی توانمند و خلاق درزمینه های فرهنگی و هنری تربیت کنند و نیاز به این مهم بیش از همه در کشور احساس می‌شود.
وی بابیان اینکه جشنواره رویش به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی هنری دانشجویی استان باعث شد تا فعالیت‌های فرهنگی و هنری در دانشگاه‌ها جان تازه‌ای بگیرد، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید به‌طور ویژه به این فرصتی که برای شناسایی و توانمندسازی دانشجویان مستعد درزمینه های هنری و ادبی فراهم‌شده توجه داشته باشند.
این فعال دانشجویی جشنواره رویش را فرصتی خوبی برای معرفی شدن دانشجویان یزدی در عرصه‌های هنری دانست که همه دانشگاه‌ها و حتی دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان می‌توانند از آن منتفع شوند.
 
راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره رویش در دانشگاه فرهنگیان
 
مدیر فرهنگی بسیج دانشجویی استان از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره رویش در محل پردیس شهیدان پاک‌نژاد دانشگاه فرهنگیان یزد خبر داد و افزود: دبیری این جشنواره نیز بر عهده دکتر رضایی، ریاست دانشگاه فرهنگیان یزد است.
 
سالاری ضمن تقدیر از حمایت‌های دانشگاه فرهنگیان و ریاست این دانشگاه از این جشنواره تصریح کرد: راه‌اندازی دبیرخانه دائمی و ایجاد فضای برای تعامل بیشتر دانشجویان هنرمند یزدی کمک شایانی به استمرار برنامه‌های هنری در دانشگاه‌ها و رشد این عرصه در فضای دانشجویی استان می‌کند.
 
اختتامیه جشنواره، پایان ماجرای رویش نیست
 
مدیر فرهنگی بسیج دانشجویی استان با تأکید بر اینکه اختتامیه به‌منظور پایان کار این جشنواره نیست، بیان داشت: برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های توانمندسازی و حمایت از دانشجویان هنرمند متعهد و رشد دادن آن‌ها در این زمینه از برنامه‌های مستمری است که در طول سال ادامه دارد.
 
وی اضافه داد: علاوه بر این آثار هنری نظیر نماهنگ‌ها، قطعه‌های موسیقی و مستند نیز با همکاری این دانشجویان و با حمایت‌های بسیج دانشجویی تولید می‌شود که تاکنون آثار متعددی نیز با همکاری دانشجویان شرکت‌کننده در جشنواره‌های قبل تولیدشده که مورد استقبال مخاطبین قرارگرفته است.
 
سالاری افزود: معرفی این دانشجویان به نهادها و سازمان‌های مختلف هنری و فرهنگی و استفاده از توانمندی‌های آن‌ها در برنامه‌ها و رویدادهای مختلف از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظرات